psa
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר אריאלי שלום אני בן 32 סובל מדלקת כרונית בערמונית כ-5 שנים. מטופל עם פרמיקסון ואורגנין שעוזרים מאוד. במשך הזמן נבדקתי ע"י 4 אורולוגים שונים ועשיתי בדיקות רבות, אך מעולם לא נתבקשתי לעשות בדיקת PSA. לאחרונה רופא המשפחה הכניס בדיקה זו לבדיקות הכלליות שלי והתוצאה יצאה גבוהה מאוד: 8.46. מה עליי לעשות? אני נלחצתי. האם הדבר יכול להיות קשור בדלקת?
לדוד שלום קודם כל הייתי חוזר על בדיקת הדם כדי להיות בטוח שזאת לא טעות מעבדה. במידה ובבדיקה חוזרת עדיין ערכים גבוהים , עקב גילך הצעיר , יש להניח שזה קשור לדלקת , אבל אז ליתר ביטחון כדאי לעשות אולטראסאונד טרנס רקטלי ( TRUS ) ורק בהתאם לתמונה הרנטגנית לשקול ?????ביופסיה של הערמונית. ד"ר אריאלי