גרורות/טיפול הורמונלי/אימפוטנציה
דיון מתוך פורום סרטן הערמונית
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום דר' אריאלי, בסרטן הערמונית עם גרורות הוחלט על טיפול הורמונלי-- אנא הסבר לי בקצרה את הפיסיולוגיה של הטיפול ההורמונלי, מה הוא בעצם עושה? מוריד את רמת הטוסטסטרון? ואם כן איך זה גורם לאימפוטנציה?האם/ כיצד הטוסטסטרון משפיע על תאי הסרטן? תודה מראש.
r שלום הטסטוסטרון הוא החומר המפרה את הערמונית . דיכוי הטסטוסטרון פוגע בהתפתחות תאי סרטן הערמונית בכל אתר בגוף גם בערמונית עצמה וגם בגרורות. הטיפול ההורמונלי עוצר את המחלה. הטיפול ניתן ע"י זריקות GNRH אגוניסטס , חמרים המתחרים עם חמרים טבעיים החל מרמת המוח ובסופו של דבר התוצאה הסופית זה חוסר הפרשת טסטוסטרון ע"י האשכים. בנוסף יש כדורים כמו קסודקס או אנדרוקור אשר נקראים אנטי-אנדוגנים הפועלים ברמה של קולטני ( רצפטורים)הטסטוסטרון בערמונית עצמה. השילוב בין כדורים + זריקה ( לרוב פעם ב-3 חודשים) גורם לסרוס מלא. אחת מתוצאות הלוואי של טיפול זה זה דיכוי הליבידו ( חימוד) חשק מיני ות. מיני היות שהטסטוסטרון מאד חשוב לפעילות מינית תקינה. ד"ר אריאלי