אקזמה

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות ברפואה משלימה

08/04/2010 | 01:51 | מאת: הילי

יש לי כבר שנים רבות אקזמה (שאובחנה ע"י רופא עור) שנראית כמו פטריה אבל מגיבה מצוין למשחה בשם דרמו... (שכחתי את השם והוא נמחק על השפופרת). האם יש מקבילה טבעית שניתן למרוח אותה ללא הפסקה וללא חשש? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

הילי שלום רב, האקזמה נובעת באופן חלקי מאלרגיות לחומרים חיצוניים כגון: כימיקלים, חומרי ניקוי, קוסמטיקה, חומרים במזון, אלרגיות ואי סבילות למזונות מסויימים. בבדיקות תאי דם לבנים הממצאים יהיו: רמה פחותה של פרוסטגלנדינים, שחרור מוגבר של היסטמין ויכולת פחותה להרוג חיידקים, פגמים אלה יחד עם גירוד וכמות גדולה של חיידקים גורם ל- 90% מהחולים לחוסר עמידות בפני זיהומים סטפילוקוקים. רמה נמוכה של חומצת קיבה - היפוכלורידיה היא תופעה נפוצה אצל חולי אטופיק דרמטיטיס ומחלות דלקתיות של העור אחרות. הקשר בין היפוכלורידיה לבין אלרגיה למזון היא הסיבה העיקרית לאקזמה. מתח עלול להחמיר גירוד, חולי אטופיק דרמטיטיס סובלים מרמות גבוהות של חרדה, עוינות ונוירוזה. הטיפול הטבעי המומלץ הוא הבא: תזונה: הטיפול כולל דיאטת אלימינציה ואתגר הכוללת בהתחלה הורדת כול המרכיבים האלרגנים מהתזונה ואחרי שרואים הטבה בסימפטומים, איתגור הגוף בכול מזון בנפרד ובדיקה אם הסימפטומים חוזרים. במידה והסימפטומים חוזרים אחרי החזרת מזון מסוים לתזונה. אנו יודעים כי זה המזון הבעייתי שממנו צריך להימנע, לפחות לתקופת זמן ארוכה. תוספי תזונה: תוספי מזון כגון אבץ וחומצות שומן חיוניות עוזרות לשמירה על תקינות העור ושיקומו. בנוסף, מחקרים מראים כי לחולי אטופיק דרמטיטיס יש חסר במרכיבים אילו. צמחי מרפא: ישנם צמחי מרפא נהדרים לשימוש חיצוני להקלה לעור וכן יש לשקול לתת פורמולת צמחים לשימוש פנימי. צמחים כגון קלנדולה וקמומיל לשימוש חיצוני מקלים וכן קוואקר לשים על העור ועוד. צמחי מרפא בעלי פעילות אנטי דלקתית ומנקה יעילים ביותר כגון ARCTIUM LAPPA, TARAXACUM RADIX, ו TARAXACUM FOLIA. אני ממליץ לך על פורמולה הנקראת קלינטוקס של חב' נוטרילייף לניקוי הגוף מרעלים ולחיזוק הכבד, יש לקחת כמוסה אחת פעמיים ביום לפני הארוחה. כמו כן, ניתן למרוח קרם טבעי על בסיס שמן עץ התה באיזורים המגורים פעמיים ביום עד לשיפור המצב. שבוע טוב ובריא, אילן ללבניקוב, רוקח ונטורופט מומחה.

12/04/2010 | 22:43 | מאת: הילי

תודה רבה על תשובתך המעמיקה, איך אוכל להכין קרם ביתי על בסיס שמן עץ התה בבית- האם לערבב עם שמן זית? זה יכול ללכלך את הבגדים- האם ניתן לחשוב על אופציות נוספות לערבוב? איזה קרם כזה קיים בשוק?

מנהל פורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה