הצמיגים לא רוצים לרדת )))-:
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
05/05/2013 | 18:16 | מאת: מיכאל
היי, אני בן 48 גובה 1.72 משקל 95 ק"ג. מבנה גוף בינוני. יש לי נטייה (טבעית) להשמנה. כאשר אינני מקפיד על דיאטה אני מייד משמין ואח"כ מתחיל דיאטה ומרזה, אפשר להגיד שאני בד"כ מתרחב ומצטמק ממש כמו אקורדיון. שמתי לב שבעבר (בצעירותי) כאשר התחלתי דיאטה רזיתי במהירות, עם השנים הזמן שלוקח לי להרזות מתארך מאוד (מתסכל). זה זמן שיש לי צמיג + שומן באזור הבטן שממש (אבל ממש) קשה לי להוריד, לפני כחודש וחצי התחלתי בדיאטה הכוללת שעת ספורט בערב (חצי שעה מאומצת באליפטיקל –הפעלת רגליים וידיים, ואח"כ תרגילי כפיפות בטן ומשקולות). אינני אוכל יותר סוכרים ודברי מתיקה (למעט כפית סוכר בקפה- פעמיים ביום). בלילות אני מוצא את עצמי מתעורר באמצע הלילה רעב ולא מצליח להירדם עד שאני אוכל שתי פרוסות לחם עם חומוס. מה לא בסדר עם הדיאטה? מדוע בעבר אחרי חודש דיאטה רזיתי יפה מאוד והיום העסק ממש תקוע?
לקריאה נוספת והעמקה
06/05/2013 | 16:51 | מאת: גלית אלדרוטי
שלום לך מיכאל, כל הכב וד שאתה מטפל בבעיה ודואג לבריאותך. ההשמנה שאתה מתאר הינה אופיינית לגברים (השמנה בטנית, בצורת תפוח ולא אגס האופייני לנשים). זו השמנה מסוכנת יותר (שומן המצטבר באזור הבטן מסוכן לבריאות הלב ועוד). אכן תהליך ההרזייה משתנה עם הגיל. כשאנו צעירים אנו יורדים במשקל בקלות בזכו תקצב חילוף חומרים מהיר. עם הגיל, הגוף מתייעל מבחינה מטבולית ומבזבז פחות אנרגיה. קצב חילוף החומרים יורד וההרזייה הופכת קשה יותר, איטית יותר ומחייבת מאמץ גדול יותר.טוב עשית שהחלטת להימנע מסוכרים ודברי מתיקה. יחד עם זאת עליך לאכול לפי תפריט מזין ומשביע, ולא להגיע למצבי רעב כפי שאתה מתאר. אם תאכל נכון במהלך היום אין כל סיבה שתתעורר במהלך הלילה. אני ממליצה לך לפנות לייעוץ מקצועי אצל דיאטנית קלינית בקופ"ח. אשמח גם להכיר לך את השיטה שלנו.תוכנית אכילה שפויה ובריאה. אוכלים 6 ארוחות ביום, כל 3 שעות ומקבלים תמיכה והדרכה בקבוצת תמיכה להרזייה הנפגשת אחת לשבוע, בה יושבים אנשים המתמודדים עם קשיים כשלך, עם מנחה שבעצמה ירדה אצלנו במשקל ושומרת עליו שנים. להלן קישור לאתרינו: http://www.dieta-club.co.il/ את ה מוזמן למפגש הכרות ללא התחייבות בקבוצה הקרובה לאזור מגוריך. פרטים מלאים קבל ב-1-800-601601. אתה מוזמן!
06/05/2013 | 20:05 | מאת: מיכאל
תודה על התשובה (וההארה הרוחנית) ☺ זה לראשונה שאני מקבל תשובה מדוע תהליך ההרזיה מתארך עם הגיל (קצב חילוף חומרים והתייעלות מבחינה מטבולית) ,אכן עקב הדיאטה אני מגיע למצבים של רעב (בעיקר בלילה) שלא נותן לי מנוח ומתעורר רעב כמו זאב ולא מצליח להירדם עד שאני מכניס דבר מה לפי, בתחילה הייתי ממש בולס ומתעורר בבוקר עם מצפון ורגשי חרטה, אח"כ למדתי שפרוסת לחם שחור + חומוס ומיץ דל קלוריות משקיטה את הרעב ומצליח להירדם. לפני שאשקול פנייה לקבוצת תמיכה וקבלת יעוץ מקצועי אנסה להמשיך לבד וכאשר אגיע לנקודת ה"שבירה" (מקווה שלא) אז אפנה לתמיכה ועזרה. בכל אופן עלי לציין שמאז שהתחלתי להתאמן התחלתי לייצר מסת שרירים ברגליים ,בחזה ובזרועות שמוסיפה יופי לחזות (אך מאידך מסת השרירים מוסיפה למשקל – אך המטרה היא להראות חטוב כמובן). הבעיה היא בעיקר הצמיג שממאן לרדת בקצב מהיר, יש לי מחשבות זדוניות על שאיבת שומן (שמעתי שזה מסוכן ...ויקר). אם יש איזושהי נוסחה לטפל בצמיג אשמח לדעת.