מתחננת לעזרה

דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה

02/12/2010 | 19:15 | מאת: אני

במשך ארבעה חודשים עשיתי דיאטה קיצונית מאוד,כאסח כמו שנקרא,בה אכלתי 600 קלוריות ביום או פחות-והורדתי כ1.5-2 קילו כל שבוע. נשארו לי כ5 קילו עד למשקל היעד שלי אבל רק עכשיו התחלתי לקרוא על דיאטה נכונות באינטרנט והבנתי לפי המידע שעשיתי נזק גדול מאוד לעצמי ושרוב מה שהורדתי זה מסת נוזלים ושריר, ושהאטתי את חילוף החומרים שלי מאוד..ושרוב הסיכויים שאני אשמין הכל חזרה(95%) אני לא יודעת מה לעשות כרגע,אני רוצה להתחיל בדיאטה מאוזנת אבל אני מפחדת שזה יגרום לי להשמין בחזרה.. לפי הBMR שלי אני מאבדת 1450 קלוריות כל יום,האם זה נפגע כתוצאה מדיאטת הכאסח? כלומר,אם אני אשמור על מאזן קלורי שלילי של פחות מ1450 קלוריות+אכילה בריאה+ספורט אני ארזה או שנתון זה של איבוד 1450 קלוריות במנוחה הרסתי בדיאטת הכאסח? בנוסף,לא קיבלתי מחזור כל התקופה הזאת..האם אני אתחיל לקבל ברגע שאני אתחיל בדיאטה המאוזנת?? אני מאוד מפחדת שעשיתי לעצמי נזק בלתי הפיך ומצד שני מאוד מפחדת להשמין בחזרה..מה לעשות????

לקריאה נוספת והעמקה
02/12/2010 | 19:52 | מאת: רקפת מרקוס

שלום ייתכן דיאטת ה"כאסח" שביצעת כן עשתה שינויים משמעותיים במטבוליזם שלך והורידה לך את ה-BMR. עצם העובדה שלא קיבלת מחזור בתקופה זו רק מצביע על כך שביצעת את הדיאטה בצורה מסוכנת לגופך ועלייך לשנות מיד את צורת האכילה שלך. אני מציעה לגשת לדיאטנית קלינית על מנת להרכיב תפריט חדש מאוזן כדי להחזיר את הגוף לאיזון המטבולי שלו. הדבר עשוי לקחת מעט זמן וייתכן שאפילו תעלי מעט במשקל (בגלל המעבר הקיצוני מדיאטה קשה לדיאטה מאוזנת) אך במשך הזמן זה יסתדר. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880

02/12/2010 | 20:10 | מאת: אני

אין לי אפשרות ללכת לרופא/לדיאטנית כי אם ההורים שלי יגלו על מה שעשיתי הם יהרגו אותי. מה נראה לך היא הייתה אומרת לי?איך אפשר לתקן את הנזק שעשיתי? כמה קלוריות לאכול ביום?

מנהל פורום דיאטה, תזונה והשמנה