תזונה לספורטאים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב, אני מתעמלת 4 פעמים בשבוע בכל פעם שעתיים בערב. ברצוני לדעת מה מומלץ לאכול על מנת שאגיע מלאת מרץ וכוחות לאימון וכמו כן האם זה טוב לירידה במשקל : 1. מה כדאי לאכול כמה שעות לפני האימון? 2. מה כדאי לאכול לפני האימון עצמו (שעה/חצי שעה לפני)? 3. מה כדאי אחרי האימון וכמה זמן אחר כך? תודה מראש איילת
שלום איילת תודה על שאלתך. 1. כמה שעות לפני האימון מומלץ לאכול ארוחה משולבת בכל אבות המזון: פחמימות, שומנים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים. (למשל ארוחת צהריים של עוף, פסטה וירקות). 2. חצי שעה לפני האימון כדאי לצרוך פחמימה זמינה בכמות קטנה כמו פרי, חטיף אנרגיה, תמר מיובש. 3. אחרי האימון, בטווח של שעה מהרגע שאת מסיימת אותו, כדאי לצרוך ארוחה המכילה פחמימות וחלבונים. למשל לחם+ביצה\טונה , גבינה וירקות. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880