השמנת יתר
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 35 ושוקלת מגיל 11 130 ק"ג. כל נסיונות הדיאטה עלו בתוהו. עשו לי לפני הרבה שנים חציצת קיבה שגם היא לא עזרה בכלל. המשקל שלי לא עולה מגיל 11 אך גם לא יורד בלי כל קשר לאוכל. בעיקרון אינני אוכלת כפיתית בכלל וצורכת יחסית מעט קלוריות. בחודשיים האחרונים עשיתי דיאטה של עד 1500 קלוריות ליום ולא ירדתי בכלל.ילדתי לפני שנה תאומות ובמהלך ההריון עליתי רק 3 קילו (כי כפי שאמרתי אני לא נוהגת לאכול הרבה) אז לאחר הלידה ירדתי כ 12 קילו אך העלתי אותם כמה חודשים אחרי זה למרות שאכלתי פחות מ 2000 קלוריות ביום. הילדות שלי נולדו לאחר IVF כי יש לי כמה בעיות לא פתורות למשל חוסר איזון הורמולי כשהרקע לא ידוע (לא PCO). עוד אציין שבדיקות סוכר בצום 70 (די נמוך) ואין לי כולסטרול גבוה וכו.בעבר למרות המשקל הגבוהה הייתי שחקנית כדורסל ועשיתי ספורט 5 פעמים בשבוע מה שגם לא גרם לירידה במשקל.רציתי לדעת האם יש בדיקות שאפשר לעשות על מנת לברר מה הגורם לאי ירידה במשקל כי זה די מתסכל. (הייתי מטופלת לפני כמה שנים באלטרוקסין וגם ניסו לתת לי גלוקופז' אך זה לא הועיל בכלל).בנוסף יש לי טלסמיה אלפא(אנמיה , חוסר ברזל סרום ,פריטין נמוך, MCV נמוך וכו). אשמח אם תאירו את עיני.
שלום לך המצב שאת מתארת הוא אכן מצב מתסכל ולא פשוט לטיפול. כדי לבדוק מהו קצב חילוף החומרים שלך את יכולה לבצע בדיקת RMR כדי לראות את הכמות המדויקת של אנרגיה שגופך צורך במנוחה. בדיקות אלו נערכות במכונים מורשים כגון מכללת וינגייט והמרכז לבריאות הדסה אופטימל. מעבר לזאת, ככל הנראה חוסר האיזון ההורמונלי שממנו את סובלת משפיע מאוד על משקלך ויש להתייעץ עם אנדוקרינולוג לגבי פתרונות אפשריים נוספים לבעייתך. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזיה 03-6764880