שאלה - דייסת קוואקר
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום! בבוקר אני אוהבת לאכול דייסת קוואקר (האינסטנט), תהיתי כמה קלוריות יש בה והאם היא מהווה ארוחת בוקר מאוזנת ודיאטטית. הרכב הדייסה שלי: 4 כפות יפות של דייסה אינסטנט + כוס חלב 1% ומעט קינמון. עוד שאלה: האם יש יתרונות כלשהם בקוואקר? והעובדה שזה אינסטנט לא פוגמת בהם? ולעניין אחר- אני צריכה לרזות כדי להיות במשקל בריא כ-10 ק"ג. אני בת 24.5 בריאה. גובהי 1.49 ומשקלי 66. עלי לשקול 56 לכל היותר, המשקל מכביד עלי.. עשיתי הרבה דיאטות בחיים ועכשיו בניתי לי תפריט לבד ורציתי חוות דעת. בוקר - דייסת קווקר אינסטנט 4 כפות עם כוס חלב 1% ומעט קינמון, קפה עם חלב 1% וממתיק ביניים-פרי צהריים-לדוגמא סלמון בתנור + תפו"א אפוי או חצי כוס אורז מלא + סלט ירקות עם כפית שמן או כף טחינה + שתיה דיאט ביניים: קפה עם חלב 1% וממתיק ואחת משלוש האופציות הבאות: חטיף אנרגיה 100 קל'/ במבה קטנה 130 קל' / בייגלה 100 ערב: שקשוקה מ-2 ביצים, 2-3 עגבניות, כפית שמן, 2 פרוסות לחם קל וקצת גבינה בולגרית 5% לילה: פרי + מעדן 0% / פרי + שלגון לייט תודה רבה מראש!!
שלום הדר תודה רבה על שאלתך. 2 כפות של קוואקר מהוות מנת פחמימה (מקביל לפרוסת לחם\חצי כוס אורז מבושל), והדייסה שאת מתארת למעשה מקבילה לארוחת בוקר של 2 פרוסות לחם+גבינה למשל, שזה מצוין. קוואקר הוא מזון עתיר סיבים תזונתיים שמעניק לגוף תחושת שובע טובה ומקור נוסף למינרלים וויטמינים, שלא קיימים בלחם לבן. בנוגע לחלק השני של שאלתך, התפריט שלך נראה מאוזן ובריא. הייתי ממליצה על צריכה של ביצה אחת בארוחת הערב. את יכולה לאכול 2 ביצים עם חלמון אחד בלבד אם ברצונך להגדיל את נפח הארוחה ללא הכולסטרול המיותר. בהצלחה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880 www.drlevy.co.il