דיאטה ותוספת סידן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב. התחלתי לפני מס' ימים את דיאטת הלחם של אולגה רז. הבנתי שיש המלצה לקחת תוספת סידן, משום שהדיאטה מתבססת בעיקר על פחמימות. שאלתי - כמה מ"ג עלי לקחת , האם אפשר לרכוש ללא מרשם והאם תוספת סידן עלולה לגרום לעודף סידן בגוף ובכך להסתבכויות? תודה מראש
שלום יפית אינני מכירה בצורה מפורטת את דיאטת הלחם של אולגה רז וכמה סידן בדיוק היא מכילה, אך במידה ואת לא מגיעה לקצובה היומית המומלצת של 1200 מ"ג סידן ביום, כדאי ליטול תוסף סידן. באופן כללי, תדעי כי בהרבה דיאטות הרזייה ואף באכילה נורמלית ללא דיאטה,קשה מאוד להגיע לכמות הסידן המומלצת. תוספי הסידן מכילים בד"כ 600 מ"ג סידן לקפסולה ואם הינך סבורה כי יש לך מחסור בסידן בתפריטך, כדאי ליטול את התוסף, אחד ליום, ואת שאר קצובת הסידן להשלים מהמזון (מוצרי חלב, טחינה, כרוב, סרדינים וכו'). תוספי מזון ניתן לרכוש ללא מרשם רופא בכל בתי המרקחת.הכמות הגבוהה ביותר של תוסף הסידן היא 2500 מ"ג, כמות שנדיר מאוד להגיע אליה. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית מרפאת ד"ר לוי להרזייה 03-6764880 www.drlevy.co.il