אשמח לעזרה בבקשה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
14/05/2010 | 21:01 | מאת: ליאת
תחילה אציין כי יש לי צליאק ואני רגישה ללקטוז. כמו כן איני אוכלת בשר עוף ודגים מטעמי אידיאולוגיה. המזון שלי מבוסס על פריכיות אורז, לחמיות ללא גלוטן, חלב סויה, ירקות, פירות, ביצים וגבינה לבנה אותה אני אוכלת עם כדורי לקטאז. למעשה זהו האוכל היחיד בלבד שאני אוכלת. רציתי לדעת אם עלולים להיווצר חוסרים וכמו כן איזה מאכלים אפשר להכניס לתפריט? יש לי מחסור בסידן לפי הבדיקות האחרונות. ממה אפשר לקבל סידן מלבד גבינה לבנה? תודה רבה! ליאת.
לקריאה נוספת והעמקה
16/05/2010 | 21:33 | מאת: רקפת מרקוס
שלום ליאת לפי הדיווח שלך את נמנעת מהרבה דברי מזון מה שמגביר את הסיכון שלך לחסרים תזונתיים. סידן מצוי בכמויות נאות במוצרי חלב וגם הזמינות שלו לגוף היא הטובה ביותר ממקור זה, אולם סידן מצוי גם בכמויות יפות בשקדים, שומשום, טחינה,ירקות עליים ירוקים כמו כרוב וברוקולי, פולי סויה ומוצרי הסויה הנלווים. סידן מצוי גם בקטניות שלא ציינת בפנייתך אם את צורכת אותם בתפריט היומי. הקטניות חיוניות בתזונה צמחונית שכן הם מספקות לגוף חלבונים, ויטמינים ומינרלים. מומלץ גם לבצע בדיקות דם לעיתים קרובות כדי לעקוב האם מתפתחים חסרים תזונתיים ולטפל בהם בהקדם האפשרי בעזרת רופא ו\או דיאטנית. בברכה רקפת מרקוס דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי www.drlevy.co.il 036764880