שאלות לגבי תזונה נכונה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום יש לי כמה שאלות, 1.מה הגורם למחלת תתתזונה? 2.אם ילד סובל מהשמנת יתר והוא אוכל מעט מזון האיך זה יתכן? 3.מי לדעתך צריך דיאטה?ומדוע? 4.מאיזה גיל אפשר לעשות דיאטה? 5.מה התפריט היומי שאדם צריך לאכול בד"כ? תודה רבה!
שלום הודיה 1. תת תזונה מגרמת כתוצאה מתזונה שאינה מספקת את צרכי הגוף מבחינה כמותית ו/או איכותית או כתוצאה מבעיה פיזיולוגית המובילה לחוסר עיכול המזון וכתוצאה מכך להעדר ספיגתו. 2. יכול להיות שהילד סובל מבעיה בריאותית כלשהי הגורמת לו לעליה במשקל, אפשרות נוספת היא אכילה בסתר... 3. דיאטה הינה מושג כללי לצורת אכילה מסוימת הכוללת בדר"כ מזונות שמומלץ יותר לצרוך ומזונות מהם כדאי להימנע. המושג דיאטה מתקשר בדר"כ עם הרזייה אך דיאטה ניתנת גם במצבי בריאות שונים בהם ישנם הגבלות תזונתיות, לדוגמא דיאטה דלת גלוטן לחולי צליאק. 4. בהמשך לתשובת מס' 2 דיאטות ניתן לעשות מכל גיל, כל עוד זה נעשה בליווי מקצועי. 5. תפריט יומי הינו אינדיוידואלי ודורש פרטים נוספים כמו אנמנזה תזונתית נוכחית, היסטוריה של דיאטות, פעילות גופנית, מצב בריאותי וכו' הדורש פגישה פרטנית עם דיאטנית קלינית. בברכה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי