בת 16, הרזיה וספורט.
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בת 16 והתחלתי את תהליך הדיאטה במשקל של 146.5 וכיום לאחר חצי שנה אני שוקלת 126, כבר ירדתי 20.5 קילו ממשקלי. אני אוכלת תפריט מאוזן שנקבע על ידי דיאטנית מוסמכת. אני לא רואה סימנים על גופי, ולא עודפים ולא שום דבר. יש את מי שאומר שישארו לי עודפים וסימנים, ויש את מי שאומר שאני צעירה ופשוט אין סיכוי. מכוון שאין בידי דעה מוצקה החלטתי לבנות תוכנית בחדר כושר, בדרך כלל אני שוחה שעה עד שעה וחצי רצוף,או הולכת במהירות 4.9 במשך שעה על הליכון. בתוכנית עם המאמנת כושר הותאמו לי תרגילים כמו משקולות, מכשירים שעובדים על הבטן, החזה,הרגליים והידיים. השאלות שלי הן: 1.האם זה הכרחי? מה החסרונות שיקרו במידה ולא אעשה תרגילים אלו? 2.אני יודעת שפעילות זו עוצרת מעט את הירידה במשקל(בגלל השרירים).כמה זמן לאחר התחלת העבודה על השרירים חוזרים לראות ירידה במשקל? 3.איזה מהדעות היא נכונה - בגיל 16 לא נשארים עודפים וסימנים, או שיש לעבוד חזק במכון הכושר למען מניעתם בעתיד ? תודה, וסליחה על אורך השאלה. שירלי.
שלום שירלי ראשית כל הכבוד על הירידה במשקל בהחלט היישג מרשים, ישר כוח !!! לגבי סימני ההרזייה, אין לי תשובה חד משמעית לתת לך, כידוע שיש ירידה משמעותית במשקל הסימניים עלולים להגיע אך זה בהחלט לא הכרחי כיוןן שזה תלוי בקצב הירידה, גנטיקה, גיל, פע"ג וכו'... אני מאוד ממליצה להמשיך עם פע"ג כחלק משגרת היומיום, עליך לזכור שפע"ג מאוד מסייעת לירידה במשקל וכמובן מומלצת מבחינה בריאותית. לגבי החשש מעצירת המשקל אין לך מה לדאוג כיוון שבמידה ואכן מסת השריר שלך תעלה באופן כזה שהמשקל יעצר עדיין ההקפים ימשיכו להצטמם, כיוון ששריר אכן שוקל יותר ממסת שומן אך בעל נפח קטן יותר!!! בהצלחה בהמשך, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי