דיאטה לבני נוער
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום לחברי הפורום בתי בת 13 עלתה במישקל ולאחר שיחה איתה היא החליטה שהיא רוצה לעשות דיאטה אני יודע שדיאטה לבני נוער לא זהה לדיאטה של מבוגרים. אני מבקש לדעת מידע כללי מורחב על נושא זהוגם תשובות לשאלות הבאות: 1.כמה קלוריות יש ליצרוך בגיל הזה על מנת לישמור על מישקל 2.כמה קלוריות יש ליצרוך בכדי לרדת במישקל 3.ממה יש להימנע 4.מאסור ומה מותר וכל מידע חשוב אחר שיכול להועיל אני מודה לכם מראש על עזרתכם
שלום איציק אתה בהחלט צודק דיאטה לבני נוער אינה זהה לדיאטות של מבוגרים לאור העובדה שגיל ההתבגרות מאופיין בתהליך גדילה והתפתחות מינית מהיר, הדורש אנרגיה ומרכיבי מזון מגוונים. דיאטה לא מאוזנת הכוללת מעט קלוריות עלולה לפגוע בפוטציאל הגדילה בגיל זה, ולכן אני ממליצה לך לפנות לרופא המשפחה לקבלת הפניה לדיאטנית קלינית לשם קבלת הדרכה וליווי בנושא תזונה נכונה בגיל זה ולא לתת לבתך לבצע את התהליך לבד ללא ליווי מקצועי מתאים. לגבי שאלותיך: 1.מספר הקלוריות הנדרש לשם שמירה על המשקל הינו אינדיוידואלי ודורש פרטים נוספים כמו אנמנזה תזונתית נוכחית, היסטוריה של דיאטות, פעילות גופנית וכו' הדורש פגישה פרטנית עם דיאטנית קלינית. 2.כנ"ל 3.ראשית אני ממליצה להנהיג בבית ארוחות מסודרות משפחתיות, לפחות ארוחת ערב. מחקרים מראים שמשפחות שאוכלות ארוחות בצוותא יש סיכוי נמוך יותר להתפתחות השמנה אצל הילדים. כדאי גם לבשל לכל בני הבית את אותם המאכלים, ולא מאכלים "מיוחדים" למי שצריך לשמור על תזונתו. השינוי הוא משפחתי. כמובן שהתפריט היומי צריך לכלול שפע ירקות ופירות, לפחות 3 מוצרי חלב דלים בשומן, לחם ודגנים מחיטה מלאה, קטניות ובשר רזה. רצוי להמעיט ככל האפשר במזונות מטוגנים, חטיפי וממתקים,כולל שתייה ממותקת. 4.אין אסור ומותר אלא מהמזונות הבריאים יותר מומלץ לאכול יותר ומהמזונות הפחות בריאים(כאלו העשירים בשומן ודלים בערכים תזונתיים מומלצים) מומלץ לאכול פחות אך בשום פנים ואופן להימנע לחלוטין!!! בהצלחה רבה, עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
דיאטה לילדים זה אכן דבר מורכב, והרבה פעמים ההמצלה היא דווקא להמנע משיחה על דיאטה והליכה לאנשי מקצוע כדוגמת דיאטנית. במקום זאת מומלץ לנקוט בשיטות "רכות" יותר, והסיבה המרכזית היא המסר שמועבר לילדה (גם לילד אך במיוחד לילדה) שעשוי לפגוע בדימוי העצמי, עם מסר ש"משהו איתי לא בסדר". יש תוכניות לאורח חיים בריא והרזיה שנוגעות בפרמטרים שונים, ולאו דווקא בצד התזונאי, אלא במקביל גם בצד הנפשי של דימוי עצמי ודימוי גוף, וגם משלבות פעילות גופנית. למשל נקודת זינוק: www.zinuck.co.il