זרעי פשתן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
רציתי לברר האם יש ערך קלורי גבוה לזרעי פשתן, והאם פשתן נחשב לקטניה. אני אופה לחם מקמח מלא ומחליפה כוס אחת מהקמח בפשתן טחון, האם זה מעלה את הערך הקלורי של הלחם?
שלום נועה פשתן נחשב לדגן והוא המקור הצמחוני הטוב ביותר לאומגה 3, מלבד היותו מכיל אומגה 3 הפשתן עשיר גם בחומצות אמינו, ויטמינים, מינרלים וכמובן סיבים תזונתיים. מחקרים רבים הוכיחו שלזרעי פשתן מספר רב של יתרונות בריאותיים: סיוע בהורדת כולסטרול, ייצוב רמות הסוכר, הפחחת הסיכון ללקות בסוגי סרטן שונים וכו'. מומלץ כמובן לטחון את זרעי הפשתן בכדי להנות מערכם התזונתי. בהחלט מומלץ להמיר כ-1/2-1 כוס קמח רגיל באותה כמות של פשתן טחון במאפים שונים. הערך הקלורי של הפשתן (כ- 492 קק"ל למאה גרם) גבוה מהערך הקלורי של הקמח (כ- 364 קק"ל למאה גרם) אך עקב סגולותיו הרבות מומלץ ביותר להמשיך ולבצע את ההחלפה בלחמים שהינך אופה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי
תודה רבה על התשובה הברורה והמפורטת