קבלת ייעוץ
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום! אני בחורה בת 22 גובה 1.52 שוקלת 44 אני יודעת שמשקלי תקין ואם נתייחס מבחינת BMI אז אני לא צריכה לרדת פניתי אליכם כי אני חייבת לשמוע דעה של מומחה על מנת לדעת מה לעשות העניין הוא כזה מגיל קטן מאוד אני בעייתית עם אוכל תמיד (עד התקופה האחרונה- אני מתכוונת השנה האחרונה) הייתי במשקל נמוך מאז שאני זוכרת את עצמי היו לי בעיות עם האוכל לא היה לי תאבון שקלתי קצת בנוסף לכך ברוב הזמן היה לי אנמיה גם היום זה היה חולף לתקופות קצרות עם תרופות אך כשהייתי מפסיקה זה היה חוזר אציין גם שאני לא אוכלת המון דברים פירות אני בכלל לא אוכלת האוכל שלי מורכב בד"כ מביצה (קשה/חביתה) (לא כל יום אני נוגעת בביצה לפעמים) ומ- 2/3 כפיות של גבינה עם ירק כל שהוא הירקות שאני כן אוכלת זה מלפפון, פלפל אדום, כרוב ירוק, ועגבניה בלבד לעיתים אני אוכלת כמה שטויות אני מתכוונת אחת לכמה זמן אני אוכלת עוגיה קטנה לא משהו רציני הבעיה שבגללה פניתי היא כזאת: בגיל 20 בערך שקלתי 39 אני יודעת שזה קצת היום אני שוקלת 44 מה שמוזר אצלי זה שאני אוכלת אותו הדבר אומנם אני לא שוקלת המון לא מעט אך גם לא הרבה אך אני נראת מלאה כזאת לא אכפת לי לשקול כך אך אני לא מבינה למה אני נראת כזו מלאה זה מוזר לי מכמה סיבות 1) אני בקושי אוכלת ארוחה אחת ביום וגם מה שאני אוכלת זה בקושי משמין מעט מאוד גבינה ירק קטן 2) אני גם אוכלת בדיוק אותו הדבר כמו שאכלתי אז כששקלתי מעט אז איך זה שהשמנתי אני גם נראת מלאה נפוחה אמא שלי אומרת אני לא מסכימה אני טוענת שזה לא נכון היא אומרת לי שדווקא בגלל שאני לא אוכלת אז השמנתי ידוע לי שיש מצב שכשלא אוכלים הבטן מתנפחת אבל לא כל הגוף אני ממש התמלאתי בצורה מגעילה אני נראת לדעתי הרבה מעל המשקל שלי אציין עוד דבר מוזר אני כבר שנה באותו משקל לפני חצי שנה כלומר בחצי שנה הראשונה שקלתי אותו דבר אבל הייתי במבנה הגוף הרבה יותר רזה הייתי נראת ממש רזה לבשתי מידה 0 הבגדים היו גדולים עליי לכן לא היה לי הגיוני כשהרופאה אמרה לי שנשארתי באותו המשקל משום שכיום עליתי בכמה מידות (מידה 2 יש כמה במידה 1)הבגדים שלבשתי לפני חצי שנה כששקלתי אותו הדבר כמו היום לא עולים עליי אין לי מושג למה זה, אני אוכלת ממש קצת עקבתי אחרי מה שאני אוכלת רשמתי לי כך שאני יודעת בדיוק מה נכנס לפה שלי אני לא אוכלת שטויות הבעיה היא שאני כמעט לא אוכלת עד שמכריחים אותי אני לא מדמיינת שהשמנתי אני יודעת שזה נשמע שאני מדמיינת וזה לא הגיוני אבל תאמיני לי שאני לא ממציאה אימי אומרת לי שאם אתחיל לאכול אז אני אחזור לגיזרה שלי ושההשמנה הזאת זה רק התנפחות של הגוף בגלל שהוא לא מקבל אוכל אבל אני גם מפחדת לאכול כדי שלא אשמין עוד ושהבגדים הובדדים שעולים עליי לא יקטינו אני מתביישת לצאת למקומות שמכרים אותי מהתגובות על איך שהשמנתי מה גם שאין לי תאבון בכלל לפעמים גם יש לי כל מיני תופעות מוזרות לעיתים גם קשה לי לנשום ואני מרגישה שהדופק שלי מהיר יש לי לפעמים סחרחורת לעיתים אני רואה מעין מסך שחור בעיקר כשאני מסתכלת למעלה לא תמיד אני לוקחת כדורי ברזל סלו-פה-פוליק יש לי אנמיה המוגלובין נמוך... אני מצטערת על האורך אני אני מקווה שהבהרתי את עצמי נכון אשמח לקבלת מענה עצה עזרה הכוונה מה שאפשר תודה מראש!(עוד דבר כשכתבתי שאני מגיל קטן לא אכלנית חשוב לי לציין שזה לא בגלל פחד מהשמנה זה מחוסר תאבון היום כשאני רואה אוכל לא כל כך מתחשק לי אני יודעת ומבינה שזה חלק חיוני לגוף כדי לשרוד לכן אני מכניסה משהו לפה אך בנוסף אני גם מפחדת בגלל שהשמנתי)
שלום מדובר בבעיה שלערכתי לא יכולה להיפתר דרך הפורום כיוון שאני מתרשמת שקיימת בעיה עמוקה יותר הקשורה לאכילה, תאבון ודימוי גוף. אני ממליצה לפנות לרופא המשפחה לקבלת הפנייה לדיאטנית קלינית לשם קבלת עזרה מתאימה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי