בצקים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
לפני חודש שיניתי את התפריט שלי ללחמניה מלחם מלא אורגני בבוקר ועוד 2-4 פרוסות לחם מלא בהמשך היום, חוץ מזה פירות וירקות, בשר וכו'. שמתי לב ששמנתי מעט למרות שלא שיניתי את כמות הקלוריות שלי ושנהייתה לי בעיה ביציאות. לפני זה כמעט לא אכלתי לחם אלה קרקרים משיפון, פריכיות אורז, קטניות, שיבולת שועל ועוד פחמימות כמו אורז רגיל אבל כמעט ללא בצקים בערך באותה כמות קלוריות. מדו השמנתי למרות שאני רצה אחת ליומיים? האם זה בגלל שבצק עושה לי עצירות, מה כדאי לאכול? תודה
שלום מאי לעיתים כמות מוגברת של צריכת סיבים עלולה להוביל לעצירות, במיוחד אם לא שותים מספיק. (מומלץ לשתות 10 עד 12 כוסות מים ביום). לא ציינת כמה שמנת אך עליה במשקל ללא שינוי בהכנסה הקלוריות עשויה להיות עקב שינוי ביציאות, הגדלת מסת השריר (בעקבות פע"ג), פעילות ירודה של בלות התריס, תרופות מסוימות וכו'... ממליצה לנסות לחזור לתפריט הרגיל ולבדוק האם יש שינוי ביציאות ובמשקל, במידה ואין כל שינוי ממליצה להתייעץ עם רופא משפחה. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי