כמה שאלות על דיאטה..
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב, התחלתי דיאטה בערך לפני 4 חודשים וירדתי 14 קילו, עכשיו קצב הירידה ירד טיפה וקורה מקרים מסויים לפעמים שאני לא מבינה כל כך ורציתי הסבר אם אפשר... קורה לי, שביום אני אוכלת 800-900 קלוריות ביום ובנוסף משלבת הליכה של שעה שכוללת עליות, ולמחרת אני בודקת את המשקל ואני רואה שעליתי 200 גרם, זה קרה לפחות 3 פעמים, ובמקביל לזה ימים מסויימים אני אוכלת בדיוק את אותו דבר ולא עושה הליכה ואני נשארת אותו דבר ואפילו מרזה לפעמים. רציתי לשאול אם יש הסבר לתופעה כזאת, וגם אם אפשר לשאול אם יש תופעה כזאת שצורכים מעט קלוריות ובנוסף עושים ספורט האם הגוף מתקשה בהוצאת הקלוריות מהגוף? ורציתי לשאול שאלה נוספת, מדוע חשוב לדיאטה שתיה מרובה של מים? ( אני שותה בערך 1.5 ליטר ביום, זה מספיק?) מודה לכם על ההתייחסות, דנה.
שיש מצבים בהם הגוף צובר נוזלים. כל מיני מצבים. המוכר ביותר הוא כמובן לקראת המחזור החודשי. בכל אופן לפעמים הגוף צובר נוזלים, והם שוקלים יותר משומן. במקומך לא הייתי נכנסת ללחץ, אלא בודקת גם אם ההקפים נפגעו.
קודם כל שתפי אותי באיך ירדת 14 קילו כל כך מהר? דבר שני שתייה מרובה של מים גורמת לירידה במשקל אל תתיאשי תישתי הרבה מים והמלצה אישית זה תה ירוק תישתי ממנו כמה שאת רוצה כמובן בלי סוכר פשוט בבוקר תכיני לי קנקן של תה ירוק ותשימי על השיש לכל היום דבר נוסף שאני רוצה להגיד לך זה חוק לא נישקלים יותר מפעם בשבוע כי זה מייאש ברמות ממש לא טוב ממש!!! תעשי טובה לעצמך תיקבעי יום אחד ורצוי שזה יהיה בבוקר איך שאת קמה וזהו אל תישקלי יותר במשך כל השבוע גם אני עשיתי את הטעות הזאת אבל היום אני מחזיקה מעמד ותיבדקי היקפים גם הם יורדים ואל תיתייאשי יש תקופות קשות יותר בהצלחה
שלום דנה ראשית, לא מומלץ לאכול בדיאטה פחות מ- 1200 קק"ל ביום כיוון שדיאטות דלות קלוריות המכילות 800-900 קק"ל אינן מספקות את דרישות הגוף, גורמות לחסרים תזונתיים, איבוד מסת שריר ובדר"כ מחזיקות רק לטווח הקצר. המשקל שלנו משתנה מיום ליום ואפילו משעה לשעה ללא קשר לדיאטה אלה עקב סיבות רבות נוספות כמו למשל יציאות, צבירת נוזלים, מחזור חודשי וכו'... ולכן אין סיבה להישקל כל יום, בהחלט מספיק להישקל אחת לשבוע, רצוי באותו היום ובאותה השעה. שתיה מרובה של מים מגבירה שובע ומסייעת בסילוק הפסולת מהגוף. בברכה עדי מילר דיאטנית קלינית בשיטת ד"ר לוי