שמירת משקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
אני בגובה 170 שוקלת 72 קג נמצאת כבר הרבה זמן במשמעת תזונתית ז"א אוכלת מסודר ופחות ממצב רגיל אך לצערי מבנה גופי הוא כזה שיש בטן תחתונה רפויה וגם עליונה קצת נפוחה כלומר מידה 42 פלוס צמיגים. האם הליכה תעזור לי לשפר את מבנה הבטן או רק כפיפות בטן? כרגע אני תקועה על משקל זה למרות שאני לא אוכלת הרבה אלא מסודר. שותה מים חילוף חומרים תקין? איך להמשיך ומה לעשות כדי שתתעצב לי הבטן?
שלום עפרה, ירידה במשקל תביא להקטנת מסת השומן בגוף בכלל ובין השאר באיזור הבטן. פעילות גופנית מומלצת מאוד, שכן היא מעודדת את הירידה במשקל, עוזרת לשמור על מסת גוף רזה, עוזרת בשמירת המשקל וכמובן תורמת לחיטוב הגוף. מומלצת הליכה בשלב זה או פעילות אירובית אחרת, שתגרום לשריפת קלוריות מוגברת. בהמשך, לאחר ירידה של מספר קילוגרמים, ניתן לשלב גם פעילות "מעצבת", כמו כפיפות בטן ואחרות (כדאי להתיעץ עם מדריך כושר מוסמך), כי לאחר קילוף השומן, אפשר יהיה לבנות ולראות שרירים שיעזרו בחיטוב הבטן. אם את מעריכה שלמרות מאמצייך, אינך מצליחה לרזות מספיק, כדאי לקבל עזרה והכוונה מאיש מקצוע- דיאטנית, ובמקביל לפנות לרופא המטפל שלך לביצוע בדיקות, כמו תקינות פעילות בלוטת התריס. בברכה מוניקה קרן