הורדה באחוזי השומן
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום רב! אני בן 22, גובהי 1.90 מ' ואני שוקל כרגע כ84 ק"ג ובאיזור ה13 אחוזי שומן. אני עוסק בפעילות גופנית יומיומית מקצוענית לאורך שנים רבות מאז שהייתי ילד קטן (כדורסל). קצת רקע: כשהייתי בסביבות גיל 19 התחלתי להתאמן במשקולותץ באותה תקופה הייתי ממש רזה ומשקלי היה 74 ק"ג על אותו גובה. התחתי להתאמן יומיום בחדר כושר ע"מ לעלות במסה ונעזרתי בתוספי מזון להעלאה במסה. באותה התקופה הייתי על כ 6 אחוז שומן גוף(!) תוך שנה וחצי הגעתי עד 90 ק"ג ואף יותר.. באמת שרק בזכות עבודה קשה ומאמץ אמנם מסת השריר שלי גדלה לאין שיעור אך עם זאת עליתי משמעותית באחוזי השומן. הגעתי עד 19 אחוז שומן דבר שלא מתאים לספורטאי. לאחרונה שמתי לי למטרה לרדת באחוזי השומן מכיוון שחשתי כבר שמן וכבד דבר שמעולם לא הכרתי והחלטתי לרדת חזרת סביב איזור ה8-9 אחוזי שומן דבר שאיפיין אותי מאז ומעולם אך הבעיה היא שלאחר שירדתי כ 7 קילו ו6 אחוזי שומן אני מרגיש שנתקעתי ולא מצליח לרדת יותר. יש לציין שאני עושה אימון אירובי כ3-4 פעמים בשבוע בנוסף למשקולות כמעט כל יוםומקפיד על תפריט עמוס בחלבונים. בנוסף אני תחת דיאטה: בתחילה ויתרתי על לחם וסוכר לחלוטין מטוגנים מזונות שומניים ועברתי לתפריט דיאטטי נפוץ עם הרבה ירקות. שאלתי היא: א.מה היא כמות הקלוריות היומית ע"פ הנתוני גוף שציינתי שעלי לאכול ע"מ לרדת במשקל? הבנתי שאני צריך להיות במאזן שלילי של 500 קלוריות ביום בערך...? ב. האם יתכן שהחילוף חומרים שלי התעוות כתוצאה מכך שבשנים האחרונות אכלתי הכל מהכל ובכמויות ע"מ לעלות במשקל ועכשיו אני משלם את המחיר? תודה מראש!!
שלום רועי, א. נראה שאם תאכל בסיבות ה-2000 קלוריות תפריט מאוזן, הכולל פחמימות(!!), חלבונים ושומנים בריאים, תוכל לרדת במשקל בצורה הדרגתית ובריאה. ב. חילוף החומרים שלך לא התקלקל כתוצאה מהאכילה שלך בזמן שניסית לעלות במסה, אך אני חוששת שהתפריט שאתה אוכל או אכלת במטרה לרדת באחוזי שומן אינו טוב כל כך. אני מאוד ממליצה ללכת ליעוץ מקצועי על מנת שיבנו לך תפריט טוב. בברכה מוניקה קרן