גזים
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
היי מוניקה.אני בן 57,ובריא.סובל מאוד מגזים,לעיתים יותר בזמן ריצה.אודה לך מאוד אם תוכלי לכוון אותי לתזונה מתאימה לבעיה.תודה.גיורא
שלום גיורא, גזים נוצרים כתוצאה מעיכול לקוי. ישנם רכיבי תזונה מסוימים שאותם אתה מתקשה לעכל והם מצטברים במערכת העיכול וגורמים לחוסר נוחות: גזים, כאבי בטן וכד'. איזה מאכל גורם לגזים, זה דבר מאוד אישי ועליך לבדוק את עצמך. "המועדים לפורענות" כוללים מוצרי חלב, ירקות למיניהם כמו בצל, חצילים, כרוב, כרובית, ברוקולי, ארטישוק, תירס ואחרים, פירות כמו פירות הדר, קטניות: חומוס, פול, עדשים וכו'. משקאות מוגזים או ממתיקים מלאכותיים גם יכולים ליצור בעיות עיכול. כדאי להתחיל בתפריט נקי ממאכלים אלו ולהוסיף בהדרגה, כל מאכל בניפרד, ולבדוק האם בעייתי. אם הוספת מאכל ואין תסמינים אפשר להשאיר אותו התפריט היומי ולהמשיך ולהוסיף מאכלים. כדאי לדעת, שגזים נוצרים לעיתים גם מגורמים אחרים כמו מתח, חרדה, עייפות, ולפסול סיבה זו. בברכה מוניקה קרן
תודה מוניקה,עזרת לי.גיורא