בדיקת דם אינסולין מעל הנורמה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
15/08/2019 | 01:20 | מאת: מוטי
שלום בשנות הארבעים, עושה בדיקות דם תקופתיות. בבדיקת דם האחרונה (כולסטרול כללי ורע יצא קצת מעל הטווח העליון של הנורמה, והופניתי לייעוץ תזונתי). רציתי לשאול לגבי אינסולין, פעם ראשונה שבהפניה לבדיקות הדם נכללה הבדיקה הזו (זה רופא חדש). יצא מעל הנורמה, ואלו התוצאות שקשורות לסוכר (בדיקת שתן תקינה, כ"כ יחס מיקרואלבומין קריאטנין, ושאר תפקודי כליות). GLUCOSE 89.00 (הטווח במעבדה 65-100) ALBUMIN/CREATINE RATIO-U 5.40 MG/G HB A1C(%) (לא נבדק השנה, אבל לאורך השנים זה נע סביב ה -5) INSULIN 27.60 UIU/ML (טווח מעבדה בין 2-20) מה המשמעות של הרמה המוגברת של אינסולין? (אציין שיש לי עודף משקל) ובמיוחד לאור זה שרמות גלוקוז בצום בטווח הנורמה, וכן סוכר תלת חודשי תקין לאורך השנים? יש לזה השלכות בריאותיות? והאם יש צורך להוריד את רמת האינסולין בדם? א"כ איך ניתן להוריד? סוכרת בוודאות אין? תודה רבה
לקריאה נוספת והעמקה
מוטי שלום, רמות אינסולין גבוהות ביחד עם עודף משקל שאתה מצין מלמדים על היותך סובל מתסמונת מטאבולית. עודף המשקל מוביל לעמידות התאים לאינסולין וזה מוביל לייצור מוגבר של האינסולין ועליית רמתו בדם. תהליך זה עשוי להוביל לטרשת, יל"ד ואף סכרת בהמשך ועוד . לכן , חשוב מאוד שתיפנה לדיאטנית לשם התאמת תפריט אישי וליווי לירידה במשקל שחשובה מאוד ותועיל במצבך . בברכה סיגל