טיפול ביולוגי יומרה??

דיון מתוך פורום  פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

08/08/2016 | 15:32 | מאת: אבי

שלום. לאחרונה בעקבות אי תגובה הולמת של המגעים למשחות שונות וכמו כן חזרתם יחסית במהרה לאחר טיפולי פוטו הוצע לי לשקל לעבר טפול ביולוגי בשם יומרה אם איני טועה. הבנתי שיש לו תופעות לוואי של החלשת המערכת החיסונית ובעקבות כך מצב להיות יותר חשוף למחלות וזהומים. קצת מפחיד אותי הענין הזה. רציתי בבקשה לקבל סקירה יותר רחבה על צד התועלת מול צד הסכון עד כמה הזריקה מעלימה ונותנת הפוגה מנגעים? הפוגה מלאה כל עוד לוקחים הגוף ממש נקייש ריבואנד בעיתי אם מפסיקים ובצד השני בצד הסכון עד כמה שכיח החשיפה לזהומים? אחוז קטן או רוב המטופלים? עד כמה זה מסוכן? פרופיל בטיחות? ובסהכ שווה או לא? תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה
12/08/2016 | 12:12 | מאת: טאוב היונה

אני מטופל ביולוגית כבר שנתיים, מצבי מעולה ונקי זאת אחרי עשרות שנים של טיפולים שונים ואשפוזים ארוכים ותקופות ממושכות בים המלח. הטיפולים הביולוגיים נמצאים כבר תקופה ארוכה בשוק . יש הרבה מאד דעות קדומות שלא תמיד נכונות. ברוב המקרים שאני מכיר , ואני מכיר, התרופות הביולוגיות הביאו להטבה והקלה אצל החולים , אם תרופה אחת לא יעילה יש היום מספר רב של תרופות ביולוגיות ואפשר לעבור לתרופה אחרת, תופעת ריבאונד יכולה להתרחש גם ללא קשר לשימוש בתרופות או טיפולים . כשמפסיקים טיפול, יש לעשות זאת בהדרגה תוך מעבר לטיפול אחר, כך מונעים עד כמה שניתן התפרצות או חזרה הדרגתית של הנגעים.

13/08/2016 | 20:29 | מאת: אבי

אבל באיזה תרופה אתה משתמש? אני מניח שאם זה לא היומרה אזי קשה לענות על השאלות הספציפיות ששאלתי.

16/08/2016 | 19:01 | מאת: ד"ר לי-און גלעד

הופעת הטיפולים הביולוגיים מהווה פריצת דרך אדירה בהבנת הפסוריאזיס והטיפול בה. חולים שעד הופעתם היו חולים כרוניים קשים הפכו לאנשים פרקטית בריאים או עם פסוריאזיס מינימאלית. הפרספקטיבה שיש לנו כיום - קרוב ל- 20 שנה לכניסת התרופות לשוק מאפשרת לקבוע שמדובר בקבוצת תרופות עם פרופיל בטיחות מעולה, יעילות גבוהה ונוחות שימוש רבה. החששות מפני זיהומים, התפרצות של סרטנים כגון לימפוצות וסרטני עור, אלה נמצאו לא מוצדקים במרבית המקרים כאשר שיעור תופעות הלוואי נמוך למדי ושיעור הזוכים בחיים חדשים עולה משמעותית על הסובלים מכשלונות ותופעות לוואי. בתרופות המצויות כיום בשימוש אין התפרצות בעקבות הפסקת הטיפול ויש לא מעט מקרים שהחולים נשארים בהפוגה שלמה ללא טיפול אחרי הפסקת טיפול ביולוגי (זה ממש לא הכלל אבל בהחלט נצפה ואפשרי). ההפוגה אינה מלאה במרבית הטיפולים אלא בשיעורים שיכולים לנוע בין 50-90% אך לרוב השיפור הוא משמעותי מאוד. בקיצור - בהחלט טיפולים שמשנים את פני המחלה ולא נמצאה עד היום סיבה אמיתית לחשוש מהם.

מנהל פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה