פסוריאזיס טיפתי

דיון מתוך פורום  פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה

06/08/2016 | 00:22 | מאת: מיכאל

שלום, כמה ימים לאחר דלקת גרון חריפה והפסקת אנטיביוטיקה (פניצילין) החלה פסוריאזיס טיפתי בידיים ומשם לבטן ולגב. 1. האם יש קשר בין הפסקת האנטיביוטיקה והתפרצות המחלה? 2. טיפול בפוטותרפיה- האם מעביר את הגלדים אך הסיכוי שהמחלה תחזור תמיד קיים? 3. האם המחלה תחזור כאשר יהיה שוב זיהום של סטרפטוקוקוס? 4. האם פסוריאזיס טיפתי יכול להתפתח לפסוריאזיס רגיל (הקשה יותר)? 5. האם ניתן להשתזף בשמש במקביל לטיפול? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
06/08/2016 | 08:46 | מאת: יוסי

עד שד"ר גלעד יגיע, 2. פוטותרפיה מעלימה את הנגעים, לגבי סיכוי החזרה, לדעתי קיים, אבל נמתין לרופא. 5. בזמן טיפול פוטותרפיה ביציאה לשמש יש למרוח קרם הגנה עם מקדם הגנה גבוה.

12/08/2016 | 12:23 | מאת: טאוב יונה

פסוריאזיס טיפטי מתפרץ בדרך כלל אחרי דלקת גרון בעקבות חיידק הסטרפטוקוק, טיפול פוטותרפי בדרך כלל יעיל, אי אפשר לדעת איך הפסוריאזיס יתנהג בעתיד, אפשר שיעלם ואפשר שלא. בפוטותרפיה יש מספיק קרינה אין צורך לחשוף את הגוף לקרינה מיותרת.

16/08/2016 | 18:46 | מאת: ד"ר לי-און גלעד

ראשית סליחה על העיכוב בתגובה הנה התשובות אחת לאחת: 1. אין קשר בין הפסקת האנטיביוטיקה והתפרצות המחלה. מדובר בהתפרצות מתווכת תגובה חיסונית המופעלת ע"י החיידקים של דלקת הגרון - הסטרפטוקוקים. התגובה מופיעה כ- 10-14 ימים לאחר תחילת הדלקת בפעם הראשונה ודורשת רקע גנטי מתאים וזיהום עם זן החיידק המתאים. 2. טיפול בפוטותרפיה מצויין בד"כ כי פועל על שטחים נרחבים ויעיל בעצירת הדלקת ודיכוי התרבות תאי העור הגורמים לתופעה. הוא מטפל בתופעות הייקמות ואין לו שום השפעה או השלכה על הסיכוי/סיכון העתידי להתפרצות נוספת - שנשאר תמיד קיים. אגב, כדי שיפעל חשוב לוודא שהחיידק סולק - את זה צריך לעשות באמצעות תרביות מאזורי הזיהום (משטח גרון בד"כ) ובדיקת דם (סרולוגיה לכייל נוגדנים = ASLO). 3. המחלה עלולה (אך לא חייבת) לחזור כל פעם שתהיה דלקת גרון (בד"כ בתנאי שהזיהום יהיה עם אותו זן חיידקים) 4. פסוריאזיס טיפתית בהחלט יכולה להתפתח (בכמחצית מהמקרים לפחות) לפסוריאזיס הרגילה הרבדית - לא בהכרח בצורה קשה אך יותר כרונית ועקשנית, להבדיל מהפסוריאזיס הטיפתית שיכולה לעיתים די שכיחות להיעלם לחלוטין לתקופות ארוכות. 5. לא רצוי להוסיף שיזוף לטיפול פוטותרפי - זה משבש את פרוטוקול הטיפול, עלול לגרום לכוויות ולהוריד מיעילותו.

מנהל פורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה