בעיות בלימודים בכיתה ב

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

06/03/2007 | 11:41 | מאת: לילי המודאגת

בהמשך לשאלתנ (מופיע בעמוד הקודם)ו עשינו לילדה בדיקת טובה במכון פרטי שקופת חולים המליצה עליו והבדיקה יצאה תקינה ולא עשינו את חלקו השני עם הרטלין (ואולי טוב שכך כי אמרו לי מראש להביא איתי כדור רטלין ולא קבעו לי מינון) הלכנו לרופא ניורולוגית שבטוחה שלילדה יש בעיות קשב כמו-כן בבדיקה ניורולוגית צד שמאל וצד ימין לא היו זהים ברגישותם ונשלחנו לעשות MRI טרם קיבלתי תשובה ואומלץ לי ללכת לאבחון פסיכודידקטי רציתי לשאול אותך על רופא או מכון באמת מומלץ שיתן לי תשובות ולא מנסיוני הקודם ישלחו ילדונת שתסביר לנו מה עושים מול המחשב בבדיקת טובה ותלך ולא יהיה שום גורם מקצועי במקום אני גרה בבת-ים ואם יש משהו נוסף שאלי לעשות היות והביקור הנוסף אצל הניורולוגית נקבע רק לאוגוסט והילדה גם סובלת מתפקודה בלימודים וככל שהחומר מתרבה יותר ונעשה קשה יותר היא סובלת מאוד מדימוי נמוך ולא רוצה ללכת לבית הספר וחבל לי לבזבז שנה נוספת לפני שאקבל איזשהו טיפול/יעוץ מודאגת ומבולבלת לילי

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב לילי, לגבי אבחון ו/או הדרכה מקצועית ברמה טובה באיזור בת ים, אנא כיתבו לי שאלה בדואר אלקטרוני [email protected] מבטיח לכם תשובה ברורה ואיכותית. לעצם שיטת האבחון הרדודה שאת מתארת: לצערי הרב, אכן קיימת הטעיית הציבור בנושא האבחונים. במכונים מסויימים אכן - לעיתים - מושיבים בד"כ "ילדונת" ליד הנבחן, ללא כל רקע מקצועי. ההורים לילדים המתקשים בלימודים אינם יודעים מה נדרש לילדיהם. לעיתים הם נואשים ומטולטלים ע"י כל משב-רוח ו/או כל מילה ו/או אשליה שהכל הולך להסתדר מייד ובזול. פעמים רבות שותפים לכך אנשי מקצוע מתחום הרפואה והחינוך, אשר – מתוך שיקולים שלעיתים אינם ענייניים ומקצועיים - מפנים הורים וילדים ל"אבחונים" לא רלוונטיים. בכך נגרמת להורים עוגמת נפש רבה, הוצאות כספיות, אבדן ימי עבודה, אכזבה וכעס. אז, שוב, למען כל הילדים והוריהם, להלן מבנה נכון של תהליך אבחוני בנושאי הקשב והריכוז: א. איסוף שאלונים ומידע מהמורה/גננת, היועצת, וכל גורם חינוכי אחר שמכיר את הילד ומוכן לכתוב מה מצבו בלימודים ובנושאים נלווים. ב. מילוי שאלוני הורים בקשר להתפתחותו של הילד מהלידה עד היום, בקשר לבריאותו, סדר יומו, מצבו בלימודים, ועוד. ג. ניתוח המידע ע"י רופא מומחה בתחום הקשב והריכוז, והכוונה לאבחון מתאים. כל ילד בהתאם לסוג הקשיים שלו. ד. ביצוע מבחן קשב ממוחשב או אחר. קיימים סוגים שונים של מבחנים (C-CPT BRC TOVA IVA ) ועוד.... ה. המבחן יתבצע ע"י מאבחנת מוסמכת אשר תערוך דו"ח אבחוני על פי הקריטריונים הבינלאומיים המקובלים בתחום הקשב והריכוז. ו. על פי הצורך יערך שלב נוסף של המבחן, בנוכחות ריטלין. רק ילד שיזדקק לכך, יקבל (לצורך השלמת הבדיקה בלבד) ריטלין במינון מתאים לנתונים האישיים שלו. אין מינון אחיד וזהה לכל הילדים ולא ייתכן שמינון הריטלין יוחלט לפני שהמבחן החל. ז. כל החומר שנאסף בכל השלבים הקודמים יועבר לידי הרופא המומחה המלווה את התהליך אשר יעבד את הנתונים, יסכם אותם, יפגוש את הילד וההורים, ימסור להם את תוצאות הבדיקה ומסקנות האבחון ואת ההמלצות (בע"פ ובכתב). לאחר מכן הרופא ילווה את הילד והוריו ואת הצוותים החינוכיים בהדרכה מתמשכת ככל הנדרש. הורים, שמציעים להם מבחני קשב וריכוז מקוצרים וזולים, אינם מקבלים את כל המגיע להם, וממילא הילדים אינם מפיקם מכך תועלת ואינם מתקדמים. מובן מאליו כי, תהליך דומה מיועדים לעבור גם סטודנטים ומבוגרים בכל הגילאים. הפורום עומד לרשותכם בכל עת ובכל נושא. בברכה, ד"ר מ. למפיט

08/03/2007 | 11:08 | מאת: לילי

תודה רבה לך על התשובה המפורטת ודרך אגב לא בחרתי את הבדיקה הזולה פשוט לא ידעתי ולא ידעו אותי שקימות עוד אופציות ותור לניורולוג קבעו לי לעוד עשרה חודשים ובכך חשבתי כי אני מקצרת את התהליך תודה רבה על העזרה לילי

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה