שאלה

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

23/02/2007 | 22:32 | מאת: suni129

בני בן ה-12 אובחן כלוקה בהפרעת קשב. מזה כמה שנים מקבל ריטלין. לכל אורך שנות הלימודים, קיבל שעות שילוב בבית הספר ופחות או יותר למד במסגרת הכיתתית. בשנתיים האחרונות לא מוכן בשום פנים ואופן להכין שיעורים בבית. בבית הספר יושב בשיעורים , אך כמעט ולא משתף פעולה ואין לו חלק פעיל בהם. פשוט יושב ורק כשמדרבנים אותו הוא מתחיל לעבוד וגם לא מסיים עד הסוף כמעט תמיד. לפני חצי שנה הנוירולוג המליץ על 2 כדורים של סלוו רליס + חצי כדור של 5 מ"ג ביחד, בבוקר לפני הלימודים כי הילד לומד יום לימודים ארוך. כך שבפועל הוא מקבל את המינון הזה , אך אין השפעה על אופן הלמידה. לאחרונה עשינו לו איבחון ושם קיבל התאמות לפי מצבו ובהם-הארכת זמן/הקראת שאלות/התעלמות משגיאות/פטור משפה זרה שנייה. בבית הספר מתגייסים לעזור לו ולהכין לו תוכנית לימודית בהתאם לקשיים שלו, אך הוא לא מגלה נכונות כמו תמיד, חסר רצון - לא מוכן ללכת לייעוץ וגם כשהכרחתי אותו ללכת כדי לעזור לו - ישב ולא שיתף פעולה עם הפסיכולוגית.לאחרונה שמעתי על מקום בו עוזרים לילדים להגיע להישגים , מלמדים אותם "ללמוד" מחדש , שם גם מתנגדים נחרצות לריטלין . הורדתי לו את המינון לכדור אחד של סלוו רליס + 10 מ"ג , בהדרכתם. הילד, בעקבות זאת.. נכנס לכמה היתקלויות בפרק זמן הזה שהורדתי את המינון ומבחינת הלימודים כמובן שום שינוי, חסר רצון ולא מוכן לשתף פעולה וללמוד. אחרי מספר מפגשים במרכז בו היינו, הבנתי שזו לא הכתובת והפסקנו את הטיפול (היה יותר דגש על משחקים). בשיחה עם הנוירולוג הומלץ לחזור ומיד ומינון הראשוני(20+20+5). גם ככה אין שיפור בלימודים , אך היתקלויות חדשות קרו לו במהלך הלימודים ולכן המליץ לחזור למינון הקודם ובמקביל להמשיך לעבוד איתו לפי ההתאמות. הילד בכלל לא "בקטע" של לימודים, לא מעניין אותו שום דבר. כמה שמסבירים לו שיש השלכות לעתיד שלו - לא עוזר ... שנה הבאה עולה לתיכון וכנראה תהיה המלצה לשלוח אותו לכיתה מקדמת. אז שאלותיי הן: 1. האם המינון הוא הגיוני לילד בן 12(הוא מפותח לגילו). 2. האם להעלות לו אתהמינון בחזרה לפי המלצת הנוירולוג הרי גם במינון הקודם לא למד. רק שעכשיו יש יותר היתקלויות עם תלמידים אחרים. 3. מה עושים עם ילד שיש לו "בעיית חוסר רצון ומוטיבציה" בדרגה כזו. 4.אבקש לשמוע חוות דעת כללית על המצב כפי שהצגתי אותו. מצטערת על המגילה.. אך חשוב לי לשמוע חוות דעת של הד"ר וכן של הורים בעלי נסיון. תודה רבה מראש . 4. הוספת תגובה שליחה לחבר/ה הדפסה לתצוגת הודעה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, תודה על השאלה המפורטת והמעניינת. תשובה מפורטת תמסר לכם בשעות הערב המאוחרות. בינתיים, מוזמנים הורים ואנשי מקצוע להגיב. יום נעים, ד"ר מ. למפיט

שלום רב, תודה על השאלה המפורטת. 1. לגבי המינון: מה גובהו ומשקלו של הנער ? מה אורך יום הלימודים שלו ? באיזו דרך אובחנה בעיית הקשב/ריכוז שלו ? 2. כן להעלות, עד להחלטה אחרת. 3. מוטיבציה - נושא מורכב. מחייב הדרכת הורים צמודה מקרוב, ע"י איש מקצוע שיש לו נסיון ייחודי לתחום זה. 4. חוות דעת כללית - לעניות דעתי אתם, ההורים, זקוקים להדרכה מפורטת יותר מאשר מינון זה או אחר וכו'. התאור שלכם מתייחס למצב מורכב של קשיים בלמידה, בקשב/ריכוז, ברגש, במוטיבציה, אולי גם בסמכות ההורית ו/או בסמכות המורים. כל התכונות האלו מוכרות היטב בבני נוער שיש להם קשיים בקשב ובלימודים. למיטב נסיוני הנער יוכל להצליח רק תוך שילוב של טיפוח ריגשי + הוראה מקדמת + טיפול נכון בקשב/ריכוז + עיצוב התנהגותי וחברתי. מורכב אבל אפשרי. אין פתרונות בזק, רק תכנית משולבת, הדרכה צמודה לכם, וטיפול רב-תחומי בנער יביאו להצלחתו. כעת הוא צעיר, וזה עדיין הזמן להשתפר ולהתקדם. הפורום עומד לרשותכם בכל צורך בהדרכה נוספת. בהצלחה !!! ד"ר מ. למפיט

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה