חשיבה איטית

דיון מתוך פורום  קשב, ריכוז ויכולות למידה

01/08/2011 | 16:43 | מאת: אלי

שלום רב! אני בחור בן 30 , סטודנט באוניברסיטה. חברים וקרובים אלי מתייחסים אלי כאדם חכם. גם הפסיכומטרי והבגרויות שעשיתי בעבר, וכן התואר שאני עושה עכשיו באוני' מראים שאני לא "ההפך מחכם". אבל אני יודע ומרגיש שכל תהליך הבנה שלי, אם זה בתחומים לימודיים ואם בכל דבר במהלך החיים, התהליכים האלה מאוד מאוד איטיים אצלי. ההבנה שלי איטית מאוד, לא רציפה, מקוטעת. דברים שאנשים שנחשבים לכאורה לא חכמים מבינים מיד, לי לוקח הרבה זמן להבין. כמו כן, כשיש צורך להבין תהליך מורכב, הכולל כמה דברים שצריך להבין במקביל, אני מתבלבל לחלוטין והדבר נהיה מסובך יותר ויותר. בעבר עשיתי מבחן TOVA כי חשבתי שבעיות קשב וריכוז גורמים לי ליכולות ההבנה המסורבלות שלי. התוצאות היו שיתכן בסבירות גבוהה שיש לי בעיות קשב וריכוז. הלכתי לנוירולוג וכן לפסיכיאטר וניסיתי במשך כמה זמן רטלין וקונצרטה אך זה לא עזר. משיחות שהיו לי עם פסיכולוגים עולה שיתכן שהבעיות ריכוז שלי נובעות מחרדה ממנה אני סובל. השאלה שאני מבקש לשאול הינה: האם יתכנו גורמים נוספים לבעיית החשיבה האיטית מאוד שלי? או אולי זה מולד ואני צריך להשלים עם זה? אציין שלא ידוע על לקויות למידה אחרות אצלי, ובמבחנים שעשיתי בעבר כמו מבחני הדסה לבחירת מקצוע או מבחני אנטלגנציה שעשיתי בתיכון, לא עלו איזשהם בעיות. תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, על מנת לענות על שאלתך, יש לבצע מבחנים ייחודיים למהירות חשיבה וביצוע. ממליץ לך לפנו לרופא מומחה בתחום הריכוז וכישורי הלמידה. קרוב לוודאי שיש פתרון לבעייתך, אבל לא תרופות. בהצלחה, ד"ר מ. למפיט

12/08/2011 | 13:27 | מאת: אלי

שלום רב ד"ר למפיט תודה על המענה! אני אשמח מאוד מאוד לעשות כפי המלצתך. 1. אבקש לשאול באילו מבחנים מדובר, וכן איזה רופא הוא מומחה לתחום זה? 2. מצד שני, האם יתכן שהחרדות מהן אני סובל הן הגורמות לקשיי החשיבה? תודה!

13/08/2011 | 22:56 | מאת: אלי

ד"ר למפיט שלום רב ותודה רבה על המענה. אבקש לשאול אילו רופאים מתמחים בזה? כמו כן, כתבת שיתכן ויש פתרונות שיכולים לעזור למה שהצגתי. אילו למשל? תודה רבה!

מנהל פורום קשב, ריכוז ויכולות למידה