דיסטוניה של הצוואר
דיון מתוך פורום נוירולוגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בהמשך להודעה מ 2 לאוגוסט והתשובה שקיבלתי : יש לי טורטיקוליס - צוואר פונה בעצמו לצד ימין וכן גילו אצלי בבדיקות הדמיה בלט דיסק בצוואר. מה ההבדל בין דיסטוניה של הצוואר לבעיה הנגרמת על-ידי לחץ של בלט דיסק בצוואר על העצב - כפי שרואים אצלי בבדיקת MRI ? כירופרקט שבדק אותי לאחרונה טוען שיש לי גם בעיה בדיסק בגב - דבר שגורם להחלשת שריר בגב . בנוסף יש לי חולשה בשרירי הצוואר האחוריים וכאב בקדמיים (שריר דק וארוך שמתפצל לשניים). יש גם לציין שבבדיקה נוירולוגית נקבע : דלדול קל של שריר טרפציאוס, דלטואיד, סופרא-ואינפרא-ספינאטוס. לא הופק החזר טריצפס משמאל. החזרי ביצפס והחזרים ברגליים ערים, יותר משמאל. האם בהזרקת בוטולינום , בוטוקס מטפלת בבעיות אלה ? האם זה לא גורם נזק ? האם הטיפול הוא דחוף - קביעת תור לנוירולוג רק עוד חודש וחצי ולא יודע מתי יבוצע הטיפול. תודה
שלום רב הטורטיקוליס גורם או מחמיר בעיות חוליות , לכן חשוב לטפל בהקדם בדיסטוניה של הצוואר עם בוטוקס כדי למנוע החמרת הדיסקופטיה . סימנים שאתה מספר יכולים להיות משניים לפגיעה שורשית שהדיסק גורם או למבנה מסויים עם חולשת שרירים אלה . צריך להבדק טוב, לעבור גם EMG , ופחות להתעסק עם מניפולציות של כירורפקטיקה שאני לא ממליצה לצוואר . אני ממליצה לך להגיע למרפאה להפרעות תנועה בבית חולים בוולפסון להערכה נכונה והזרקה מכייון שיש לנו הרבה ניסיון . אין בהזרקת בוטוקס כל סכנה , צריך אבל ניסיון בטיפול זה . כל טוב