התקרחות ודילול - מבקש עיצות להצמחת שיער חוץ מהשתלה

דיון מתוך פורום  טיפול בנשירת שיער והתקרחות

30/10/2018 | 00:00 | מאת: Someone

אני גבר ומטופל בפרופרסיה ומינוקסי כבר בערך שנה.. היו 3 ימים (זה קרה 3 פעמים בערך בסופ"ש) שהפסקתי עם הטיפול והמפרצים התגברו. השאלה אם הפרופרסיה והמינוקסי מצמיחה שיער חדש או רק מונעת הדרדרות? אני לפעמים עושה מסיכת שמן רוזמרין שקניתי מחנות טבע יחד עם שמן זית כי קראתי שזה טוב לצמיחת שיער ותוהה אם זה טוב רק לנשים. בנוסף רציתי לשאול אם תוכל להמליץ לי על משהו בנוסף לפרופרסיה ומינוקסי לנטילה בשביל עצירת התקרחות והצמחת שיער איפה שיש דילול והתקרחות אולי לקחת בנוסף דקל ננסי או טבליות אחרות? יש המלצה גם על משהו תזונתי לאכילה שמומלץ לשיער? קראתי שתרד וסויה טוב לשיער ומשתמש בהם. בבדיקות דם הויטמין B12 לא היה במצב הכי גבוה (צמחוני) ולכן לפעמים נוטל B12 בטבליות. אני לא במצב שצריך השתלת שיער אך כן מתגעגע לשיער שאבד. יש לי דילול באיזור הברקד ומפרצים בשיער ופעם לא היו מפרצים היה שם שיער ואני ממש מתגעגע אליו!!! מה עושים??? גם מה עושים כדי שלא יהיה דילול מאחורה בברקדט. אני משתמש בשמפו לנשירה של אבלון אורגניקס.

לקריאה נוספת והעמקה
30/10/2018 | 00:38 | מאת: Someone

אני חייב לשתף שאני כועס על עצמי על ה3 ימים שקרו כמה פעמים שבהם הזנחתי את התרופות (וגם היה הזנחה כללית נוספת) כי עכשיו שאני מביט במראה ורואה את המפרצים זה עטשה לי כל כך רע נפשית ברמה שלא בא לי להצטלם וגם כל פעם שאני מביט במראה אני נגעל מעצמי ושונא את עצמי יותר וגם ככה גם בלי המפרצים הדימוי גוף שלי לא היה ממש גבוה ועכשיו אני גם מאבד מהיופי. אני גם כועס על עצמי שלא אכלתי תקופה סילקה (שיבולת שועל) שכם טובה להאטת נשירה. כן, עשיתי גוגל וכן לא ידעתי שהמצב מחמיר עד כמעט אין דרך חזור כי זה פעם ראשונה בחיי שאני מתמודד עם איבוד שיער ואני לא ידעתי שבגלל 3 ימים בלי תרופות זה מצב אין חזור. אני גם אוהב קפאין והבנתי שזה מגביר את ההורמון שהפרופרסיה נלחמת בגוף וחבל שלא לקחתי תרופות. ראיתי שבאיזור שהמפרצים גברו עדיין יש זקיקי שיער והשאלה אם ניתן לחזק אותם ברמה שיעלמו המפרצים או שמן הסתם אלו זקיקי שיער ששרדו ואין לא ברמה של העלמת המפרצים כי באיזור השיער מניח שיש עוד יותר זקיקי שיער. הספר החליט לקצץ את הזקיקי שיער השורדים והתוצאה מפרצים ברמה גבוהה ושנאה עצמית עזה לגוף. אני לא יודע אם מותר לעשות השתלת שיער במפרצים כי אם יום אחד ימשיך הדלול אז הוא אולי ימשיך יותר קדימה ואז יהיה איזור שיער מלא ובאמצע נשירה ומראה לא טבעי? זה מן דרך כמעט אין חזור שבלי תרופות ישר המצב מחמיר וזה מלחיץ נורא.. אני שונא להביט במראה.. אני בחור יפה ומרגיש שאני מתכער ושונא את עצמי יותר..

30/10/2018 | 02:20 | מאת: ד"ר מאיר באבאיב מומחה לאסתטיקה ועור

המפרצים לא גוברים ב-3 ימים . פרופציה עוצר את ההתקרחות . מינוקסי פחות. שום תזונה או תוסף לא יכולים להוסיף.

30/10/2018 | 02:21 | מאת: ד"ר מאיר באבאיב מומחה לאסתטיקה ועור

למקרים כאלה קיים טיפול PRP שעוצר את ההתקרחות לחלוטין ומשפר את דלילות השיער. תהליך ההתקרחות לא יכול לקרות אם הפסקת 3 ימים פרופציה , זה תהליך שקורה על פני חודשים ולא ימים

08/11/2018 | 02:15 | מאת: Someone

אני שייך לקופת חולים כללית. האם יש טיפול Prp מומלץ שלהם או שתמליץ על מרפאה פרטית טובה יותר? מה העלות של כל טיפול הזה, כמה טיפולים צריך, מה זה Prp בקצרה ואיזה מקום מומלץ בירושלים שעושה prp תוכל להמליץ לי? אם יש לי מחלת עבר אפליפסיה ושימוש בכדורים פסיכאטריים זה עדיין מותר לעבור טיפול כזה.. אין קשר בין השניים נכון? תודה.

23/11/2018 | 15:42 | מאת: ד"ר מאיר באבאיב מומחה לאסתטיקה ועור

PRP הוא טיפול שלא קיים בסל ולכן לא ממומן ע"י קופות חולים. עלות נעה בין 2000 ל-4000 ש"ח. באיזור ירושלים אני לא מכיר אבל באיזור מהרכז של שפע של מרפאות שעושות PRP . לגבי אפיפלסיה וכדורים פסיכיאטרים וטיפול PRP צריך לדון עם הרופא שיבצע את הטיפול.

23/11/2018 | 15:45 | מאת: ד"ר מאיר באבאיב מומחה לאסתטיקה ועור

PRP בקצרה - הזרקת טסיות המופקות מדם המטופל לאיזורי שיער דליל. הטסיות מופקות מדגימת דם על ידי הפרדה מכאנית ומוזרקות בדרך כלל על ידי מחט לעור הקרקפת. לטסיות יש תכונות מיוחדות והן מסוגלות להפריש גורמי גדילה שונים שעושים פעולות רבות שעוזרות לעיבוי השיער הקיים ועצירת תהליכי התקרחות

מנהל פורום טיפול בנשירת שיער והתקרחות