מעי מורחב וכאבי בטן

דיון מתוך פורום  מעי רגיש

21/03/2024 | 23:08 | מאת: אנונימית

היי, אשמח ממש לשמוע דעה מקצועית בעקבות עצירות חמורה ומספר בעיות עברתי כריתה של הסיגמואיד לפני חצי שנה. גם לפני וגם אחרי הניתוח בבדיקות CT שעשיתי ראו מעי גס מורחב, בבדיקה האחרונה היה כתוב שהמעי הגס הרוחבי מורחב. הניתוח היה אמור לעזור עם העצירות אבל לאחרונה אני סובלת יותר ויותר מהתקפים של כאבי בטן, עם גזים כלואים בכל הבטן. כשההתקפים האלה קורים כואב לי לנשום מרוב הכאב בטן, ואני צריכה ללכת להתפנות המון פעמים עד שזה נרגע. כאילו שהכל מצטבר אצלי בבטן כמה ימים עד שזה לוחץ מדי עליי ואני כבר לא יכולה לנשום ואז הכל חייב לצאת. לפעמים זה מלווה בשלשולים ולפעמים פשוט מלא יציאות. זה ממש כואב ומרגיש לי מסוכן, כאילו שתיקרע לי הבטן מתישהו. יכול להיות שיש לי עדיין הרחבה של המעי והצואה לא מצליחה להידחף למטה כי המעי מורחב מדי? קראתי שיש דבר כזה שנקרא מגה קולון אבל אין על זה כמעט מידע. הבדיקת סיטי האחרונה שעשיתי הייתה לפני 4 חודשים, אבל אין לי אפילו רופא שיפנה אותי לבדיקה שוב, כי אין תורים לרופאים בכלל. ואני כבר אובדת עצות, הרופא משפחה לא יודע איך לעזור כי המקרה שלי מורכב והוא לא מבין בגסטרו אני אשמח לעזרה ולשמוע את דעתך תודה מראש

שווה לבחון את הצילומים ולבדוק אותך במסגרת ביקור במרפאה. זה קשה לי לשלוף תשובה על תלונה שיש מאחוריה רקע רב. לבינתיים נא לבצע SIBO.

25/03/2024 | 10:55 | מאת: אנונימית

היי, תודה על התשובה. ביצעתי בדיקת סיבו לפני הניתוחים- היא יצאה תקינה. ביצעתי עכשיו גם בדיקת מנומטריה- גם יצאה תקינה- לחץ והתכווצות תקינה ופליטת בלון תקינה. וכתוב שהממצאים אינם אבחנתיים להפרעת התרוקנות תפקודית. לא נשארו לי הרבה רעיונות מה זה יכול להיות חוץ מהרחבה של המעי. יש לך אולי מחשבה מה האפשרויות שיכולות להיות עד שיהיה תור לרופא כדי שאני אהיה פחות בחוסר וודאות?

מנהל פורום מעי רגיש