לצביקה

דיון מתוך פורום  תזונה טבעית

18/07/2005 | 10:20 | מאת: דנה

שלום, רק רציתי להביע את הערכתי על כך שאתה מנהל את הפורום תו"כ יציאה מנקודת הנחה שדיאטה איך שהיא נתפסת בעיניי אנשים רבים איננה דבר מומלץ! אני חייבת להגיד שלמדתי זאת בדרך הקשה וכעת, לאחר הפרעות אכילה שלמזלי הצלחתי להתמודד איתן ולהגמל מהן, זה כ"כ ברור לי שאתה צודק! אני מייחסת תגובה זו לכל הקוראים: הגוף שלנו הוא הדבר הכי חשוב שיש לנו ועלינו לספק לו את הטוב ביותר! אל לנו לשאוף שיראה בצורה זו או אחרת כי הוא יראה בסופו של דבר כפי שהגנים שלנו יועדו לו ושום דיאטה שבעולם לא תגרום לו להגיע למה שהוא לא! תתפסו את המושג דיאטה כתזונה ויותר נכון תזונה נבונה, תאכלו דברים בריאים ותהיו פעילים אך בלי להרוג את עצמכם בחדר כושר במטרה יחידה של לרדת במשקל אלא בעיקר למען בריאות הנפש! אל לנו לראות ברזון משהו אידיאלי שעל כל אדם לשאוף אליו! עלינו לשמוח על כך שנולדנו בחברה שבה לא חסר מזון ושלא מוטל עלינו לצאת ולצוד את מזוננו או למות ברעב! תשאירו את ההתמודדות עם "דיאטות" לאנשים שמשקלם באמת עודף, דבר שיכול לאיים על בריאותם! תיהיו בריאים!

לקריאה נוספת והעמקה
18/07/2005 | 15:21 | מאת: צביקה קורן

שנה שלום, תודה על המילים החמות והחכמות. אני מאד מקווה שנצליח לעשות שינוי בדפוסי החשיבה בנושא "תרבות הדיאטות". במקרה נתקלתי היום במחקר שמתאים למה שכתבת. נמצא, כי נשים בעלות עודף משקל שהתמקדו באורח חיים בריא זכו ליתרונות בריאותיים לעומת נשים שהתמקדו בהרזייה. יש המון חומר נוסף בנושא. להלן קטע מהמחקר: In a recent study of 78 obese women, researchers found that the women who focused on being healthy at any size achieved marked, long-lasting health improvements, while the women who participated in a diet intervention group did not. In the health-at-any-size group, women learned to eat intuitively, responding to internal cues of hunger AND satiety while avoiding dieting behavior. Women in the diet group did lose weight AND achieve certain health gains initially, but they failed to sustain either by the end of the 2-year follow-up period. Also, 41 percent of the study participants in the diet group dropped out. By comparison, women in the health-at-any-size group did not lose weight, but they achieved AND sustained other physical AND psychological improvements by the end of the study, including reduced blood pressure, better blood lipids, enhanced self-esteem, AND less depression. Only 8 percent of these participants dropped out of the study. Although weight loss is important to your health if you are overweight OR obese, the study suggests adopting a healthy attitude toward eating, accepting your size, AND avoiding yo-yo dieting may be some of the best ways to help you reach your long-term health goals

18/07/2005 | 15:48 | מאת: דנה

כמו שאמרת, גם אני מקווה מאוד שתשיגו תוצאות ותצליחו לשכנע כמה שיותר אנשים לשנות את הגישה ולהפסיק להשתעבד למשקל ולרזון! אני יודעת שבתהליך שאני עברתי, לך בהחלט היה חלק בהארה שלי! הגעתי למצב שאני אוהבת את גופי ורוצה עבורו את הטוב ביותר ובשום אופן לא אתן לו לעבור שוב התעללות במו ידיי! תודה!

מנהל פורום תזונה טבעית