שבץ בעורק הבזיליארי המשך

דיון מתוך פורום  פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי

30/10/2019 | 16:29 | מאת: דנה

אמי בת 72 עברה לפני חודשיים וחצי שבץ קשה בעורק הבזיליארי עם פגיעה דו צידית בתלמוס. נושמת לבד דרך טראוכסטומי עם סיוע של מעט חמצן. בשבועיים האחרונים החלה למלא פקןדות- ללחוץ יד ולהרפות, לחייך, להרים ידיים ורגליים, להוציא לשון, לפתוח פה. נדמה כי מהנהנת לשאלות כן ולא, אך זה לא חד משמעי. חוץ מזה, מזיזה עצמאית בעיקר ידיים, מנסה להתרומם משכיבה אך לא ממש מצליחה. האם יש משהו לעשות בהיבט השיקומי/ פיזיותרפי מעבר להנעה פסיבית של הגפיים? כיצג מוגדר מצב ההכרה הנ"ל?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, א. אם קיימת תקשורת (גם אם לא מילולית) ניתן לבצע הפעלה אקטיבית. ב. דעתי היא שיש מקום בשלב הזה לשלב בטיפול גירוי מוחי לא חודרני, למשל על ידי גירוי חשמלי עדין או על ידי טיפול באור, אך לצערי הטיפולים הללו אינם מיושמים עדיין בבתי החולים. זאב

31/10/2019 | 16:59 | מאת: דנה

הפיזיותרפיסטית אכן הפעילה אותה היום אקטיבית והיא ביצעה פעולות שהפיזיותרפיסטית ביקשה. היכן ניתן לעבור גירוי חשמלי או טיפול באור בארץ? גם אם לא מדובר במסגרת בית חולים. בנוסף, אבקש לדעת מהו טיפול באור?

טיפול באור (נקרא גם photobiomodulation) הוא שימוש באור באורכי גל מסוימים כדי להשפיע על תהליכים ביולוגיים בגוף. יש עדויות רבות על יעילות הטיפול בתחומים רבים, ונראה שיש לו השפעה חיובית על פעילות המוח. נעשו על כך מחקרים בארץ עוד בשנת 2006 ומאז פורסמו רבים נוספים.

מנהל פורום פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי