בבקשה אנא מידע על גידול

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

28/09/2014 | 07:56 | מאת: צ'

שלום . אני מבקש באמת לקבל מידע . אולי באמת מישהו יכול לעזור לי כי באמת אני כאבא לילד מתייסר מחוסר הודאות . גידול מוח טמפורלי שמוגדר PXA דרגה שתיים , אני לא מוצא בשום מקום נתון של "תוחלת חיים ". מצד אחד נרשם בכל מני מאמרים שהגידול ניתן לריפוי , אולם מצד שני אני מבין שיש מקרה הישנות וסטיסטיקות עד 10 שנים אחרי הניתות להסרתו - במקרה שלנו הסרה מלאה GTR שמראים 70% ללא הישנות . השאלה העקרית שלי מה קורה אחרי 10 שנים . יש פחות הישנות של הגידול הזה ? או שפשוט לא נרשם מידע מצטבר מסיבות אחרות . יש אנשים שחיים עם עשרות שנים אחרי הניתוח להסרה גידול מהסוג הזה ? מה מוגדר פה "ריפוי מלא " בשפה המקצועית . כל עזרה תתקבל בברכה .

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, כדי לאפשר התייחסות ,אנא השלם: 1.מתי נותח בנך ? 2.מתי בוצע NRI אחרון? 3.מה נתוניו? 4.האם הנתוח היה הנקיטה הטפולית היחידה?

28/09/2014 | 15:34 | מאת: צ'

1. זו בתי, נותחה לפני חודשיים. 2.MRI אחרון לפני חודש 3. נתונים ."שינויפ פוסט אופרטיבים לאחר כריתה מלאה האדרה עדינה מסביב למיטה ניתוחית חלקה מעט נודולרי ללא גוש ברור " 4. שום טיפול מלבד ההסרה של גידול לא נעשה כרגע . אני אשמח לתשובה , אני יודע שזה לא יעוץ פרטני אבל בכל זאת אם תוכל לתת לי קצת מידע בעיקר ביחס לשאלות ששאלתי או בכלל, אודה לך .

1.GTR=כריתת כל הגידול שהמנתח ראה תוך בצוע הנתוח. הגידול ממקור תאים אסטרוציטים. 2.התייחסות לגידול ככריתה מלאה טעונה לפחות 2 הדמיות MRI עוקבות,כיוון שברב המקרים בראשונה נראים "שינויים שלאחר ניתוח" שטיבם איננו מובהק. 3.בהדמייה השנייה,אם לא נראה גידול ואם יש נסיגה בשינויים שלאחר ניתוח -ניתן להניח שהכריתה אכן שלמה . 4.אם היא שלמה -סיכויי הריפוי הם מעל 90%. 5. לגידול בדרגה II יש נטיה לחזור ולצמוח. אם הוא יצמח-יומלץ ניתוח נוסף ברב המקרים ולאחריו טפול קרינתי. נטייתו לצמוח שוב מעבירה אותו לקבוצה הראשית של גידולים ממקור אסטרוטציטרי ומקרבת את החולה לתחזית הפרוגנוסטית של גידולים אלה. 6.אם יתברר שכריתת הגידול איננה מלאה-סיכויי הריפוי עולים על 50%. 7.לאור הנתונים לעיל עדיין מוקדם לקבוע כאן תחזית מבוססת עובדות. יש נתונים נוספים לשקול מעבר לאלה שהועלו לעיל אשר לא מתאימים להמשך דיון במסגרת הפורום.

29/09/2014 | 06:14 | מאת: אחד

מנהלי פורום נוירוכירורגיה