פיענוח בדיקת MRI
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בת 58 וביצעתי בדיקת MRI למעקב מנינגיומה שקיימת שנים רבות. להלן תוצאות הבדיקה: מודגם התהליך האקסטרא -אקסיאלי הידוע צמוד לכנף הספנואיד מימין. מידותין: 10*6*9 ללא שנוי בגודלו. לא הודגמו מוקדי האדרה נוספים במח. חדרי המח וחללי ה-CSF ברוחב תקין. מודגמים מוקדי אות גבוה בהיקף החדרים בעקר באזורים פריאטו אוקסיפיטלי ברצפי T2 היכולים להתאים לשינויים איסכמיים ישנים ללא שינוי בדיפוזיה וללא שינוי בהשוואה לבדיקה קודמת. המעבר הקרניו-צרבלי שמור. אודה מאד, אם אוכל לקבל הסבר לנושא: מוקדי אות גבוה וכו' ומה המשמעות של מוקדים אלו. בתודה מראש, נאוה
לנאוה שלום 1.המנינגיומה,כפי שאני מניח שהבינות מהפענוח שבידך -ממדיה זעירים,איננה משנה ממדיה בהשוואה להדמייה קודמת:טעונה מעקב בלבד. 2."מוקדי אות גבוה"...-שוב,ממצא שהיה קיים בהדמייה קודמת ולא החמיר:משמעותו-אספקת דם לא מיטבית בכלי דם מוחיים קטנים, מצב המכונה "וסקולופתיה"="מיקרואנגיופתיה"-פתולוגיה בכלי דם קטנים. נושא זה , משמעותו ,הטפול והמניעה נתונים בתחום ההתמחות הנוירולוגית ועליך להיוועץ בנוירולוג מומחה בהתאם בברכה