נואיריומה בתעלת השמע הימנית
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
לפני כחודשיים אבדתי את השמיעה באוזן ימין . הופנתי לבי"ח לקבלת טיפול ( בדרך לבי"ח חזרה לי השמיעה) בבדיקת MRI התגלו הממצאים הבאים : ב RT CPA מודגם תהליך עוטף עצבים VII ו - VIII ומערב פתח פנימי של תעלת השמע בלבד ללא הרחבה משמעותית , בעלת אות איזואינטנסי בערכי T1 ו FLAIR והפיראינטנסי ב - T2 , מראה הגברה בולטת לאחר הזרקת גדולניום . ממדי התהליך כ -15*11*10מ"מ . מוקד זעיר סופרה -וונריקולרי בצד ימין כמתואר - כנראה כלי דם . לא ניתן לשלול ממצא אחר לסיכום מתאים לנאורינומה . שאלתי האם זה מסוכן וכיצד ניתן לטפל בבעייה זו ? בתודה מראש
בקר טוב קרן תודה על פנייתך. ה"נורה האדומה" הזהירה אותך במועד שעדיין מאפשר שימור השמיעה באוזן הימנית. הטפול קרוב לודאי(לא עיינתי בהדמייה) הוא ניתוחי:כריתה מיקרוכירורגית של הגידול תוך ניטור פעילות העצב במהלך ביצוע הנתוח.. אלטרנטיבית ניתן לשקול גם טפול רדיוכירורגי. הייתי ממליץ בהקדם על ייעוץ עם נוירוכירורג ועל ייעוץ עם מומחה לרדיוכירורגיה,לקבל PRO ו-CON של כל אחת מהאופציות,לקבל החלטה ולבצעה בקרוב. בברכה בברכה