בדיקת MRI
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
נשלחתי לבדיקת MRI בפרוטוקול של אפילפסיה לאחר אירוע של איבוד הכרה שנמשך דקה. תוצאות הבדיקה היו תקינות פרט לליפומה קטנה הצמודה לחלק התחתון של הספלניום משמאל. בנוסף, קיימת אסימטריה מבנית משמאל הפוברעה ואטרופיה פוקלית של הגירוס הפרהיפוקמפלי בסמוך. מה פירוש התוצאות?
ללא הדגמת גידול וללא הדגמת אנגיומה(גידול המורכב מכלי דם) או אף מוקד דלקתית אין להניח כי הסיבה להתקף אפילפסיה היא חוצמוחית. הבעיה היא כניראה הפרעה אלקטרופיזיולוגית (העברת זרמי חשמל ברקמת המוח). לאחר איבחון בעזרת EEG ניתן יהיה למקם את מיקום ההפרעה ולטפל בה בעזרת תרופות ע"פי מרשם הנוירולוג