מלפורמציה ע"ש כיארי או ms ??
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לך ד"ר.אני מקווה שכאן אוכל למצוא תשובות -אם זה לא המקום המתאים אני מתנצלת ואבקש שתפנה אותי לפורום אחר בבקשה. כבר כשנתיים אני סובלת מדקירות בצוואר בחלקים שונים בו-מעין מחטים בנקודות שונות בצוואר. לפני כחודש וחצי החלו הדקירות להיות יותר ממוקדות בעורף ואף יותר כואבות [כמו מסמרים],התדירות נהייתה גבוה יותר אבל הדבר שמימנו אני הכי סובלת הוא מעייין לחץ בלתי מוסבר וחולשה רבה בכתפיים ולאורך הידיים[לעיתים גם ברגליים] אז פניתי לרופא המשפחה שהפנה אותי לנוירולוגית שהפנתה אותי לאורטופד ולבדיקת MRI. בדיקת ה MRI נועדה לשלול מלפורמציה ע"ש כיארי ו ms. מאז שהייתי אצל הנוירולוגית החלו תחושות נימול ברגליים ובכפות הידיים ובאצבעות וחולשה ברוב שעות היום[בידיים ,כתפיים ולפעמים רגליים] וכאבי ראש[עורף] פשוט בלתי ניסבלים!!!! האם הסימפטומים שהתעוררו החודש יכולים להצביע על משהו שהנוירולוגית לא לקחה בחשבון[הסימפטומים הופיעו חודש לאחר שבדקה אותי]?? מהי מלפורמציה ע"ש כיארי ומהי MS?? למה לדעתך הסימפטומים שלי מתאימים?? [אולטרסאונד צוואר ,EMG-אלקטרומגנטי ובדיקות דם יצאו תקינות] אני מאוד מודה לך על התיחסותך!
שלום יעל מה היו ממצאי הבדיקה הגופנית הנוירולוגית? מה הראתה בדיקת ה-MRI ? איזה איזור בגוף נבדק ב-MRI ?
ממצאי הבדיקה הגופנית הנוירולוגית יצאו גבוליות. עדיין לא ביצעתי את בדיקת ה MRI -היא הייתה אמורה להיות עוד חודשיים אבל רופא המשפחה שלי שלח בקשה והקדימו לי אותה לתחילת נובמבר בשל החרפת הכאב והלחצים. ופניתי אלייך כדי 1.לדעת אם לדעתך הסימפטומים החדשים שהופיעו[שהזכרתי למעלה-שהופיעו לאחר הבדיקה הניורולוגית] אינם מצריכים בדיקת MRI אלה בדיקה אחרת 2.והאם הסימפטומים קשורים כלל למלפורמציה ע"ש כיארי או ms -שהבדיקה מיועדת לשלילתם 3.אם הסימפטומים שהופיעו לאחרונה כן שייכים למלפורמציה ע"ש כיארי או ms ברצוני לדעת מהן מחלות אילו. ה MRI הוא לגולגולת-מוח או בסיס המוח כולל גזע המוח ללא חומר ניגוד. תודה רבה על התייסותך. יעל