ניתוח היפופיזה
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני חודש לאחר ניתוח כריתת מיקרואדנומה היפופיזרית בגודל של 10.5 מ"מ ,ועדיין צורכת כמויות אדירות של מים בשל תחושת החולשה והצמאון התמידיים, בנוסף לכמות השתנה גדולה מאוד. האם דבר זה נורמטיבי לאחר ניתוח מהסוג הזה? יש לציין,כי במהלך האישפוז איזון הנוזלים בגוף היה תקין. את האמת יש לי תחושה שזה דומה לסימפטומים של מחלת הדיאבטס אנסיפידוס. אודה לתשובתך.
שלום סמירה תודה על פנייתך המצב לא תקין ואיננו נורמטיבי. בהחלט ייתכן שמדובר בדיאבטס אינסיפידוס משנית להפרעה בהפרשת הורמון ADH מההיפופיזה האחורית.מצב זה יתכן כסיבוך מיידית לאחר נתוח או בחולים אחרים בשלב מאוחר יותר ולא מיידי לאחריו. היה צורך לידע אותך אודות התכנות סיבוך זה טרם בצוע הנתוח שעברת. הטפול קל מאד-"הסנפה", אפית של ההורמון, שמו המיסחרי-MINERIN ,לרב אחת עד פעמיים ביממה ונפח ההשתנה,הצמאון ומאזן הנוזלים חוזר לתקנו. יש להיוועץ עתה במנתח ובסיוע מומחה לאנדוקרינולוגיה לצורך השלמת אבחון ובמידת הצורך -קבלת הטפול. בברכה