אפנדימומה
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
מבקשת הסבר על סוג הגידול והאם הוא ממאיר?
לקריאה נוספת והעמקה
שלום רעות תודה על פנייתך הגידול הוא ממאיר.הוא צומח במח או בחוט השדרה. מקורו בתאי אפנדימה-תאים המצפים חללי נוזל מוחי או שדרתי: במח-הרקמה שתוחמת את חלל חדרי המח (המכילים נוזל=CSF)מבפנים.בחוט השדרה קיימת "תעלת השדרה המרכזית"=חלל צר לאורך מרכז חוט השדרה המהווה את "החדר של חוט השדרה". קיימים מספר תת-סוגים השונים במידת ממאירותם התאית-מיקרוסקופית ובמידת פלישתם המקומית לרקמה העצבית באיזור צמיחת הגידול. הטפול הראשוני הוא טפול ניתוחי בברכה
ד"ר ולד אוריאל