מנינגיומה לפני 3 שנים
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
* שים לב! הקובץ שצורף יעלה לאתר רק לאחר אישור מנהל הפורום.
בת 70. במעקב מלפני 3 שנים אחר מנינגיומה קונבקסיטלית. ב אמ.אר.אי נראית גדילה של 1-1.5 מ"מ בגידול (גם שנה שעברה היתה גדילה כזו). כעת 13×19 מ"מ. ללא בצקת. המליצו עוד שנה ביקורת כולל לעשות אמ.אר.אי. מה דעתך על הנ"ל? תודה רבה.
ליפעת שלום, יש שתי תשובות לגיטימיות למצב: 1. ההמלצה שקבלת. 2.לבצע כעת טיפול מונע של המשך צמיחת המנינגיומה-הטיפול ע״י קרן גמה=רדיוכירורגיה.היא לא תעלם אבל לא תמשיך לגדול. מאחר ויש 2נקודות צמיחה של הגידול בשתי הדמיות MRI-ברור שהיא פעילה וצומחת ,הגם שלאט-כפי שאפייני למנינגיומות. לכן אני ממליץ על האופציה השנייה.
ד"ר ולד אוריאל