תןצאות פענוח MRI צוואר
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום בעבר עברתי ניתוח למינקטומה T7 בעקבות ציסטה בחוט השידרה כיום בעקבות כאב צוואר ונימולים בכפות הידיים רק בלילה הופנתי ל MRI שנעשה ללא ניגוד אלו התוצאות: 1.מעבר קרני ציבלי תקין 2.עמדה לורדתית תקינה 3.בלשד גופיהחוליות מודגמת עוצמת אות תקינה 4.חוט שידרה רגיל עם סיגנל שמור,יש לציין הרחבה קלה של התעלה המרכזית של חוט השידרה בגובה C5-C7 (נמצא גם בלט מרכזי אחורי קטן ב C6-C7 והיפרטרופיה ב C3-C4) האם הממצאים תקינים? והאם הם מסבירים את הנימולים של כפות הידיים בלילה?
לרונית שלום, בלטי הדיסק הצוואריים אינם ממצא תקין אולם הפענוח איננו מצביע על מצב חמור יותר:״פריצת דיסק״. יש צורך לבירור הנימולים: * לבצע בדיקת EMG- NCS לשרשי עצבי הידיים שמיקורם בחוט השדרה הצווארי. *כמוכן לבצע בדיקת דם לרמת ויטמין B12. עם נתוני הבדיקות מומלצת בדיקה וייעוץ נוירולוג
תודה על תשובתך ! מה לגבי ההרחבה קלה של התעלה המרכזית של חוט השידרה ? מה זה אומר? האם זה תקין? לגבי EMG כבר בוצע והיה תקין