האם ייתכן שבלוטת יותרת המוח הפסיקה לפתע לעבוד?

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

13/01/2024 | 22:11 | מאת: אריק

אני בן 62. לפני כ-10 חודשים עברתי ניתוח להוצאת גידול שפיר מבלוטת יותרת המוח. מייד לאחר הניתוח נערכו לי בדיקות הורמונליות שונות והכל נמצא תקין. כעבור כ-3 חודשים שוב חזרתי על הבדיקות ההורמונאליות, ושוב הכל נמצא תקין. לפני כחודשיים-שלושה, עקב הרגשה כללית רעה מתמשכת, חזרתי על הבדיקות ההורמונאליות והפעם נמצא שרמת הטסטוסטרון היתה נמוכה מאוד עד אפסית, וגם רמת הורמון הגדילה נמצאה נמוכה; חזרתי על הבדיקות כבור חודש, והתוצאה היתה די דומה. שאלותי הן: 1. האם ייתכן שבלוטת יותרת המוח הפסיקה לפתע לעבוד? והרי היא כן עבדה בחודשים הראשונים שלאחר הניתוח 2. מה ניתן לעשות? 3. הוצע לי לקחת תוספי הורמונים והבנתי שזה לצמיתות - ואני חושש מאוד, כי הבנתי שזה בוודאות ישבית את בלוטת יותרת המוח, וגם יכול לגרום להרבה תופעות לוואי כי המינון המדוייק ייקבע רק ע"י ניסוי וטעייה 4. מה ההשלכות הרפואיות אשר תיתכנה - אם אחליט לא לקחת את תוספי ההורמונים?

לאריק ערב טוב, תודה על פנייתך המדייקת. בלוטת יותרת המח איננה מקשה אחת: בתוכה 8 סוגי תאים כאשר כל סוג תא מפריש הורמון מסויים אחד. *אם תשלים מידע מה התשובה הפתולוגית של הגידול שהורחק בניתוח והאם כל הבדיקות ההורמוניוצ אחרי הניתוח כללו הורמון גדילה וטסטוסטרון-אתייחס *בלי טסטוסטרון ייפגע תפקודך המיני ולכן אני מעריך שתעדיף לקבל הורמון זה. נדרש אנדוקרינולוג כדי לנתב לקיחת הורמונים,קביעת מינונם *מה הדגים MRI לאחר הניתוח?

13/01/2024 | 23:59 | מאת: אריק

תודה רבה ד"ר וולד על התשובה המהירה מאוד! לגבי שאלותך אז האם אוכל לשלוח אליך את מסמך תוצאות בדיקות הדם, ואת מסמך הפיענוח של ה-MRI? תודה רבה!

כן

14/01/2024 | 01:02 | מאת: אריק

תודה רבה! לאן לשלוח? (מעדיף לא לשלוח מסמכים רפואיים רגישים בפורום)

מנהלי פורום נוירוכירורגיה