טריגמינל נוירולוגיה- עזרה דחופה

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

11/07/2023 | 10:02 | מאת: רינת

לפני חצי שנה תוך כדי אכילה נגסתי בטעות חזק במזלג בשיניים קדמיות, תחילה לאחר כשבוע החלו כאבים חזקים בשן קדמית למעלה ובשן מתחתיה שהגיע לחניכיים ולעצם הסנטר . פתאום גם התחלתי להרגיש תוך כדי דיבור בעיקר מדי פעם כמו זרמים חשמליים לכמה שניות כאשר השיניים מתנגשות, זה הלך והחמיר והיום אני מרגישה את זה בעיקר בשיניים מאחורה שמתנגשות כאילו משהו מפריע שם זה לא בדיוק כאב אלא ממש כמו זרם חשמלי, בלילה כבר קשה לי לישון כי זה קורה כל כמה זמן. הייתי אצל כירורג פה ולסת והוא אבחן שזה טריגמינל נוירולוגיה פגיעה בעצב של הלסתות והפנה אותי לנוירולוג. האם אכן לפי מה שתיארתי זה מתאים לתופעה ? איך ניתן לאבחן זאת במדוייק ומה יכול לעזור לי אני בפחד, חרדה ודיכאון ומצבי הנפשי ממש הדרדר.

לרינת בוקר טוב, ההפנייה לנוירולוג בשלב זה לצרך בדיקה ואבחון מתאימה

15/07/2023 | 16:16 | מאת: רינת

תודה על תשובתך, התורים ארוכים לנוירולוג בינתיים אני סובלת, אשמח לדעתך בנינתיים ,אם נראה לך שזה יכול להעיד על טריגמינל נורולוגיה, אציין שהכאב אצלי מאוד ממוקד שב-2 שיניים קדמיות שנחבלו ומופיע בהתקפים נמשכים יום שלם עד הפעם הבאה, אך מה שאני מרגישה כל הזמן זהכמו תקים שהלסת פתאום זזה ימינה שמאלה או למעלה למטה, ממש זרם חשמלי עצבי ומאחורה בצד ימין שהשיניים נוגעות אחד בשנייה זרמים וכאילו משהו מפריע שם, לעיתים ההתנגשות בהם קוראת פתאום ומרגישים זרם חשמלי חזק לשנייה או 2. אשמח לתשובתך.

לרינת, בהמשך לתקשורת קודמת בפורום. טריגמינל נאורלגיה ברב המקרים מופיעה ספונטנית,ללא ארוע מקדים, גוברת משמעותית בעת לעיסה ויש לה מספר מאפיינים נוספים שניתן לברר בייעוץ חזיתי. עקב חבלת הנגיסה שתארת סביר שהאבחנה היא PTNP,דהיינו כאב עצבי טריגמינלי שהתעורר עקב חבלה. כדי לקבל אבחנה סופית ,כאמור,נדרשת בדיקתך שתכלול קבלת פרטים נוספים בייעוץ חזיתי. לכשנקבעה-מתחיל טיפול שייקבע בהתאם להתרשמות הבודק. טיפול מסוג זה דורש מעקב ללמידת מידת העזרותך עי הטיפול,מינונו המיטבי,ועוד

15/07/2023 | 22:42 | מאת: רינת

מודה לך מאוד על תשובתך המהירה.

19/07/2023 | 20:58 | מאת: רינת

הצלחתי להשיג תור מהיר לנוירולוגית וכל מה שתיארתי לה חבלה מתמשכת שגרמה לכאב בכל הלסת הימנית השיניים החניכיים וזרמים חשמליים בלתי פוסקים, הידוקי וחריקות שיניים שלא היו לי בחיים לפני החבלה וכאבים מתמשכים בלתי פוסקים רק בלילה בשינה יש קצת הפוגה שאני ישנה עם פה פתוח. הנוירולוגית אמרה שזה לא טיפוסי לטריגמינל אבל אולי חלק מהעצב נפגע . אני חוששת שנפגעו 2 העמבים האצמעי והתחתון מאחר ואני מרגישה גם בלסת העלינה במחניככים ובשיניים כאבים וזרמים אגב שן קדמית למעלה נפגעה מהמזלג ואני צריכה טיפול שורש אבל בלסת התחתונה כל החניכיים למטה כואבים עד עצם הסנטר כולל , דוקר ויש הבזקים חשמליים בשיניים האחוריות בצד ימין כאשר שיני הבינה למעלה ולמטה נוגעות אחת בשנייה. נתנה לי לעשות MRI והמליצה להתחיל עם טרגריטול או סימבלטה, פוחדת מאוד מתופעות הלוואי מה עדיף איזה כדורים יותר יעילים ועם פחות תופעות לוואי? מצבי הנפשי ממש קשה , ירדתי במשקל ואני לא מתפקדת הכאב והפחד משתקים אותי. אודה לתשובתך בהקדם.

*נסיון tegretol מתקבל על הדעת. *גם נסיון זה וגם נסיון תכשיר אחר דורשים מעקב רופא והתאמת סוג התכשיר ומינונו בהתאם לתגובתך לטיפול

20/07/2023 | 20:02 | מאת: רינת

היום הייתי אצל רופא משפחה והוא המליץ לפני שאני מתחילה עם הכדורים לנסות מרפאת כאב ודיקור סיני, הכאב שלי הוא כבר בלתי אנושי , כאב קבוע ותמידי וזרמים חשמליים כמו שוק חשמלי. מימלא כדורים יקחו זמן עד שתהיה הטבה אם בכלל, אציין שוב שאצלי זה קרה מחבלה מתמשכת 3 פעמים נשיכה בדברים קשים כמו מזלג וגרעין של תמר. מה דעתך האם אכן דיקור סיני יכול לעזור והאם למרפאות כאב יש פתרונות לא פולשניים?

מנהלי פורום נוירוכירורגיה