שאלה לגבי ממצאים בבדיקת EMG

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

19/02/2023 | 20:52 | מאת: טליה

היי, בת 34 בריאה ללא מחלות רקע ובדיקות דם תקינות עברתי היום בדיקת emg עקב תחושת שריפה ועקצוצים בשתי כפות הרגליים במיוחד במנוחה ושכיבה, ובתוצאת הסיכון נכתב כך: "ממצאי הבדיקה מתאימים לרדיקולופטיה לומבוסקרלית 1S-5L, 1-2S דו"צ" אשמח לדעת מה פירוש הממצא והאם אכן אין פגיעה עצבית כלשהי? מה הטיפול המומלץ במצב זה? התחושות בכפות הרגליים דיי מציקות אך הן באות והולכות וקיימים מעט כאבים בגב התחתון, תודה על המענה!

לטליה שלום, *האם רמת ויטמין B12 שלך תקינה? *האם נעשתה הדמיית CT ו-או MRI לגב התחתון? אם כן-מה ממצאיה? *רדיקולופתיה=פגיעה עצבית שרשית

20/02/2023 | 12:27 | מאת: טליה

שלום ד"ר, רמת הb12 תקינה אני לוקחת תוסף עקב היותי טבעונית, כך גם רמות הברזל וההמוגלובין תקינות לא בוצע ct או mri משום שרופאת המשפחה הפנתה אותי ראשית לבדיקת emg אותה ביצעתי בשל תחושת שריפה ועקצוצים בכפות הרגליים בעיקר בשכיבה ולעיתים בישיבה וזה מאוד מטריד אותי למען האמת תחושה זו היא רק תסמין אחד מתוך המון תסמינים שהופיעו לי בחודש האחרון כגון: חוסר תיאבון, אובדן חוש טעם וריח, אובדן משקל, רפלוקס ואי נוחות בבליעה, עקצוצים בלשון ובפה וכן בחילות נוראיות (איני בהיריון) כמו כן, מתעייפת מהר מאוד בהליכה קצרה ובעליית מדרגות, משהו שלא היה לי לפני כן ואני כרגע בבירור קרדיולוגי וגסטרו, מצב מאוד מתסכל כי אף אחד לא יודע באמת לומר מה יש לי בבדיקות במיון שביצעתי לפני כשבועיים נאמר לי שיש לי חמצת נשימתית קלה ללא פיצוי מטבולי ושיתר הבדיקות תקינות תודה לך על המענה!

21/02/2023 | 11:45 | מאת: טליה

מה ההמלצה להמשך הבירור ד"ר? נאמר לי במכון שביצעתי את הבדיקה שזו בעיה זניחה וניתן לטפל עם פיזיותרפיה או רפואה משלימה, עליי לציין שלאחרונה בעת הליכה קלה אני מאוד מתעייפת ברגליים בעיקר באיזור הירכיים, הגב התחתון כואב ואני דיי מדדה :( האם יש צורך בבירור נוסף? תודה!

לטליה שלום שוב , מכלול תסמיניך שפרטת דורש ייעוץ ובירור מאבחן נוירולוגי. מעריך שבירור זה רצוי שיתבצע כבר,ללא המתנה לסיום בירור אחר שהתחלת

מנהלי פורום נוירוכירורגיה