כאבי צוואר וחולשה ברגל
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, בן 24, בריא בדר"כ . כאבי צוואר מזה כשנה, לאחרונה מרגיש חולשה/כובד ברגל שמאל כאילו שצריך להפעיל כוח בשביל ליישר אותה פעם מעל הברך ומידי נימול מתחת לברך זה תמיד בחצי מהרגל ורק משמאל בדיקות דם: ס"ד תקינה, כימיה תקינה, תפקודי תריס תקינים CRPשלילי בדיקת אורתופד גב ועמוד שדרה: מבחן הופמן חיובי מימין, ערות החזרי גפיים תחתונות , כוח גס תקין הומלץ על mri צווארי. Mri ע"ש צווארי: עמדה לורדטית תקינה,ללא עדות לשבר טרי או דיסלוקציה , אות תקין בחוליות מח העצם הכלול בסריקה, ללא עדות למסה פאראוורטברלית. בגבהים c-5+c-6 וc-6+c-7 ניתן לראות בלט דיסק זעיר והיקפי אך ללא היצרויות לסיכום: אות תקין מחוט השדרה הצווארי. שאלותי : 1. מה משמעות הmri הצווארי והאם הממצאים מסבירים את התחושות 2. איזה בדיקות נוספות מומלץ לעשות?
בוקר טוב, *בעייתך הצווארית קלה בסיכום כל הנתונים שמסרת. היא כלל איננה מסבירה את תסמיני רגל שמאל. *בשלב זה מתבקש MRI לעמ"ש גבי ומתני,ללא ועם הזרקת חומר ניגוד. *במקביל לבצע בדיקת EMG+NCS לעצבי הרגליים בסיוע תוצאות 2 הבדיקות תתקבל קרוב לודאי אבחנה