קברנומה בבדיקת Mri, אודה לעיצותך

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

17/10/2022 | 18:03 | מאת: יוסי

שלום, שמי יוסי, בן 49, בריא, הופניתי ל Mri מוח בעקבות בעיות זכרון ובלבול בדיבור. בבדיקת Mri נמצא "קברנומה פריאטלי אחורי מימין עם דמם תת חריף, ללא עדות לבצקת או אפקט מסה מסביב, עם DVA בסמוך, דורש המשך מעקב" לא צוין גודל הקברנומה או גודל הדימום. אודה לתשובתך: - האם אפשר לדעת כמה פעמים דיממה ה קברנומה בעבר? האם ידוע מתי? הבנתי שמספר הדימומים וגודלם הוא פקטור חשוב בהחלטה האם לטפל או לא, איך אפשר לדעת? - מה המשמעות של "דמם תת חריף"? דיממה באופן חמור? - על מה שולט האיזור במוח בו נמצאה הקברנומה? - אם ה Mri מצוין שזה בצד ימין, זה בעצם אומר שהממצא הוא בצד שמאל של המוח? -האם ה קברנומה עמוק במוח או במעטפת? "קלה" להגעה בהליך כירוגי? -האם מיקום הקברנומה מסביר את בעיית הזיכרון + בלבול בדיבור שהתפתח אצלי? -יש לי לפעמים הרגשת נימול קטנה בצד ימין של הראש ויד ימין, יכול להיות קשור? -בבדיקת Mri מלפני 6 שנים לא היה קברנומה, האם הגיוני שהיא התפתחה ב 6 שנים? האם יכול להיות תורשתי? - אני מחכה לתור לניוכירוג, לבינתיים, מה דעתך על המקרה שלי? אילו שהם טיפים/המלצות? המון שאלות, אני יודע, אבל אודה לתשובותיך המשכילות. תודה.

ליוסי ערב טוב, רב שאלותיך ענייניות וישימות לממצא. הקברנומה איננה מסבירה הפרעת הזכרון ולא את הנימול בצד ימין. כל השאר מחייב: *בדיקתך בדיקה נוירולוגית *עיון בהדמיית ה-MRI. בברכה

18/10/2022 | 12:50 | מאת: יוסי

תודה על התשובות ד"ר. כמובן שאלך לייעוץ מסודר. עד אז, תוכל בבקשה רק לומר לי על מה שולט האיזור במוח בו נמצאת ה קברנומה? תודה רבה.

התמצאות תלת מימדית-מרחבית תחושה בפלג גןף שמאל.

מנהלי פורום נוירוכירורגיה