פרכוסים וטיפול בתרופת קפרה.

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

17/09/2022 | 16:33 | מאת: יהודה

שלום רב ,לאחר ניתוח ראש 12.2021 ולאחר מכן קרינה .חצי שנה לאחר מכן הופיע אצלי פרכוס ראשון של מספר דקות עם אובדן הכרה. אי לכך התחלתי לקבל קפרה גנרי ואחר תקופה קפרה מקורי.מאז החלו אצלי בעיות קשות בגוף של התכווציות שרירים .האם זאת תופעה ידועה ?

ליהודה שלום, *אם שאלתך היא האם קפרה גורמת להתכווצויות השרירים התשובה היא קרוב לודאי שלא. *אם שאלתך האם הפרכוסים יכולים להיות מלווים גם בהתכווצויות שרירים התשובה חיובית. *האם בידך תשובה פתולוגית(מדגימת הגידול שנכרת בניתוח) ? *כדאי שתבצע רמת קפרה בבדיקת דם ושתיוועץ בנוירולוג שמנטר את הטיפול נוגד הפרכוס. *אם אין MRI בחדשיים האחרונים יש לבצעו גם כן (ללא ועם חומר ניגוד)

17/09/2022 | 18:29 | מאת: יהודה

בדיקת דם בוצעה שנטלתי קפרה גנרי ויצאה תקינה, התכווצויות שרירים מתרחשים כל הזמן והחמירו עם נטילת הקפאה המקורי . לקחו דגימה פתולוגית מהנגע .דרגה 2 . האם יש הגדרה מדוע זה קורה ? בתור ספורטאי שרץ ורכב לפני האירוע השרירים רפויים ואני חושש שזה נובע מהלחץ של הבצקות אחרי קרינה . פרכוס 1 היה ב07.22 לאחר כך פירכוס פוקלי. יש Mri עדכני . שפוענח .

ליהודה תודה. *דרגה 2 שייכת לקבוצת low grade =דרגת ממאירות נמוכה. *לא ידוע למה זה קורה. *האם אני מבין שלאחר הפרכוס הפיקחי לא היה כל פרכוס נוסף? *האם בMRI האחרון מודגמת בצקת באיזור הנתוח וההקרנה ואם כן- כמה זמן מתום ההקרנה בוצע ה-MRI

מנהלי פורום נוירוכירורגיה