תשובות מפתלוגיה מה זה אומר

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

12/01/2022 | 16:06 | מאת: רועי

שלום זה התשובות של של אחי הגדול בן 34 אני אשמח לדעת קצת על התשובות Low grade glial tumor, favor grade I . The presence of an IDH mutation (characteristic of a grade 2 tumor) should be ruled out. Tumor area is identified, infiltrative, with Oltg2 positive mul . . Description: and delicate vascularity. Mitotic activity is inconspicuous and proliferation index by Ki67 is close to zero: . CD34 is negative except in blood vessels. BRAFy600E, IDHI R132H and P53 are negative. ATRX is retained. In addition: Multiple perivascular corpora amylacea and reactive changes post previous b'opsy are noted n area of epen ymal lke hntn is identified. In conclusion, although it may be compatible with a grade I tumor, an underlying IDH mutation should be molecularly ruled out

לרועי ערב טוב, *מתוארים מספר מרכיבים שביחד קובעים את דרגת הממאירות של הגידול. *רובם כרגע תומכים בגידול בעל ממאירות נמוכה=LOW GRADE GLIAL TUMOR=גידול מדרגת ממאירות 1=הנמוכה מבין הדרגות האפשריות בגידול שבדיון. *הפתולוג מציע בנוסף לתאורו לבדוק האם יש או אין שינוי גנטי=מוטציה בשם IDH. *יש גם איזכור של ביופסיה קודמת לגביה לא תוארו נתונים שניתן לפרשם.

12/01/2022 | 16:56 | מאת: רועי

קודם כל תודה רבה על התשובה המהירה שלך דוקטור היקר .. אני ראיתי שהיה רשום בתשובה שidh שלילי בפתלוגיה .. אז למה בעצם מבקשים לעשות את מה שאמרת לדעתך ? כי הבנתי מאחי שאם ייצא idh חיובי זה הופך את זה ל דרגה 2 .. ועוד שאלה ברשותך דוקטור גם בגליומה דרגה 1 זה משהו שתמיד חוזר ? והתוחלת חיים מוגבלת ?

כנראה שהפענוח נרשם לפני שהתקבלה תשובה מבדיקת IDH (זה קורה לעיתים קרובות הגידול אם כך הוא מדרגה 1.טוב שכך. בגליומה דרגה 1 חשוב להשוות MRI לפני ואחרי ניתוח:אם כל הגידול נכרת יש גם סיכוי שלא יישנה.

13/01/2022 | 11:08 | מאת: רועי

שוב תודה לך דוקטור על הסבלנות שלך ושאתה מסביר על כל הפרטים .. למרות שאני קצת מתקשה להבין ,איך אפשר לכתוב בפענוח שidh שלילי עוד לפני שמקבלים תשובה מפתלוגיה על זה ושזה עוד קורה לעיתים קרובות ..

שאלתך איננה בתחום מקצועי

מנהלי פורום נוירוכירורגיה