בדיקת LP- לדיוק אבחנה
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני אמורה לעבור בדיקת LP בשבוע הבא ויש לי כמה שאלות- 1. יש לי דלקת חריפה בחניכיים האם זה בעייתי לעשות את הבדיקה בזמן שיש בגוף דלקת פעילה? 2. יש לי בגב- בקע דיסקלי L4-5 ודיסק מסוייד מרכזי ב- L5-S1 האם זה מסוכן? האם הבדיקה יכולה לפגוע בי בגלל זה? 3. האם לאחר הבדיקה ניתן לבצע פעולות רגילות כמו- מקלחת, להתכופף וכד'ו...? אני ממש לחוצה מהבדיקה! תודה מראש, מאיה
למאיה שלום, מה מחפשים בבדיקת ה-LP?במה חושדים? בתשובה לשאלותיך: 1.דלקת חניכיים:לא שייך,לא מפריע. 2.הממצאים הדיסקתיים L4-5 וL5-S1: רצוי שה-LPלא יתבצע במרווחים אלו, אלא במרווח L3-4 3.עמידה במקלחת או התכופפות לאחר הבדיקה אפשריות. רצוי שהבדיקה אם מתבצעת תעשה ע״י נוירולוג מומחה או ע״י מרדים מומחה שיש להם נסיון בביצועה:הביצוע ע״י אחד מהנ״ל מוריד סיכוי לסיבוכים בברכה
תודה רבה על המענה המהיר! הבדיקה היא לדיוק אבחנה של טרשת נפוצה לאחר שה- MRI הראה חשד למחלה דלמנטיבית. ברשותך עוד שאלה- אני לוקחת עכשיו למשך שבוע אנטיביוטיקה בגלל הדלקת בחניכיים- אוגמנטין 875 מ"ל. האם זה לא מחליש את הגוף ויכול לסכן אותי בבדיקת ה-LP? תודה רבה, מאיה