כיארי לילדון בן שלוש?

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

24/08/2018 | 18:56 | מאת: אלה

שלום בני בן השלוש, סובל מזה שנתיים מהתקפות אחת לחודש שמתבטאות בהקאות קשות שמעירות משינה, ההתקפה נמשכת 24 שעות, הקאות קשות, חוסר רצון לשכב על הראש ובכלתזוזה כמעט הקאה, בעיקר בשכיבה, סחרחורות, ומראה עיניים אטום ומוזר. הוא מתלונן כשהו אמתעורר על כאב יעיניים תופת וככה במשך כל היום. אחרי יום כזה הוא סובל במשך שלושה ימים מחוסר יציבות ובכל פעם שמתעורר משינה מסתובב עם ראש מוטה מטה במשך שעות. כך גם אוכל ורואה טלויזיה. ביצענו אמ אריי איי מח, כתוב שהכל תקין, מלבד נוזלים בארובות העיניים והסתעפויות בצעבי הראיה, שאחרי בדיקת רופא עיניים ילדים טען שהממצא בסדר גמור ובנורמה. עברנו המון בירורים ואומרים שזו כנראה מיגרנה אבל שום דבר לא מסביר את הראש השמוט במשך שלושה ימים, את מראה העיניים שנראה כמו זכוכית. ואף ראיתי באחת מהתקפות הכאב שכל המצח והעיניים הפכו לבנים ואפורים במשך כמה שניות בודדות, הו אצרח צרח מכאב ואז זה חלף. האם ייתכן ומדובר בתסמונת כיארי? זו שמלווה בהקאות? האם הי אמאופיינת בהתקפות כאלה? אין לו ניסטנגמוס למיטב ידיעתי. האם ייתכן שהאבחנה פוספסה באמ ארי איי וכדאי להתעקש על פענוח נוסף?

לקריאה נוספת והעמקה
24/08/2018 | 19:01 | מאת: אלה

אציין שהראש שלו ענק וגדל מאוד מרגע הלידה בחצי שנה הראשונה כשנולד, וחלקו האחורי הפך פחוס ומשני צידי הראש יש בליטות. הבנתי שזה גם נגרם מצמיחה מואצת. בקיצור אני מנסה להבין אם הסובלים מזה חווים התקפות או כאב רציף והאם זה שלא ראו באמ אר איי יכול עדיין להחשיד לזה?

לאלה שלום, שאלותיך ברורות. *מומלצת התייעצות עם נוירוכירורוג -ילדים. * בין השאר, עיונו ב-MRI יתן מענה האם הוחמץ ממצא מתאים לעיוות CHIARI TYPE I MALFORMATION. *במידה ובדיקות העיניים לא כללו ייעוץ עם נוירו-אופטלמולוג-ילדים כדאי לבצע ייעוץ נוסף זה בברכה

מנהלי פורום נוירוכירורגיה