בדיקת eeg עקב התעלפות/פרכוס

דיון מתוך פורום  נוירוכירורגיה

03/12/2017 | 14:22 | מאת: משה

בת 59 הופנתה לבדיקת eeg עקב אירוע של התעלפות/פירכוס ה eeg נעשה בערנות ואשמח להסבר כללי על הממצאים "תרשים ערנות מראה רקע סימטרי סדיר, מורכב מאלפא 8-12 מ/ש מעורב בביטא קדמיים. באזור טמפורלי שמאלי נרשמו גלים איטיים מחודדים אשר בולטים מן הרקע" סיכום: פעילות איטית מחודדת טמפורלית שמאלית. אשמח לדעת האם ישנה כאן איזשהי הפרעה בתפקוד המח?, פעילות לא תקינה? תודה מראש. אף אחד לא פנה אלינו או אמר שזה דחוף להתייחס. היה אירוע אחד מלפני 3 חודשים של התעלפות כנראה בגלל לחץ דם נמוך מאז אין שום בעיה. האם לדעתך יש להתייחס ברצינות לבדיקה/בדחיפות? יומיים אחרי האירוע נבדקה על ידי נירולוג שלא מצא שום דבר והפנה ל eeg שהתוצאות לפניך. אשמח לתשובה והסבר קצר תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

למשה שלום, הבדיקה המתוארת איננה תקינה היא שוות ערך למוקד אפילפטי באיזור רקתי שמאלי הממצא מחייב הדמיית מח: Mri ללא ועם הזרקת חמר ניגוד כדי לשלול התכנות גידול באיזור כגורם לממצא החורג ב-eeg. בברכה

03/12/2017 | 15:44 | מאת: משה

פרט כאן את שאלתך למומחה תודה על התשובה המהירה. בנוסף אם אני מבין נכון אין אפלפסיה, כי אם הייתה היה רשום בתוצאות אירוע אפלפטי? יש דחיפות לגשת לבדיקה כי יש תור רק עוד 3 שבועות?

למשה, יש לבצע עתה MRI מח כפי שהצעתי, מהסיבה שהסברתי ובהתאם המלצתי. בברכה

מנהלי פורום נוירוכירורגיה